Europska komisija odobrila je Hrvatskoj produljenje roka za korištenje novca iz tzv. schengenskog instrumenta i tako spasila desetke milijuna kuna od propadanja. Novi rok do kojeg će Hrvatska morati iskoristiti taj novac sada je 1. srpnja sljedeće godine, kazali su nam u Europskoj komisiji.
Naime, za ispunjavanje standarda u nadzoru i kontroli buduće vanjske granice Europske unije, EU je Hrvatskoj stavio na raspolaganje 120 milijuna eura iz schengenskog instrumenta. Ta su sredstva trebala biti iskorištena do 23. srpnja ove godine. Sve što se tog datuma ne iskoristi ili neopravdano utroši, mora biti vraćeno Europskoj komisiji. Stoga je Ministarstvo unutarnjih poslova zatražilo šestomjesečnu odgodu, a Komisija je odobrila odgodu od čak godinu dana.
Da je Komisija odgovorila negativno, Hrvatska bi ostala bez znatnih sredstava iz schengenskog instrumenta pa bi samo za opremanje graničnih prijelaza u Slavonskom Brodu, Srbu i Bajakovu izgubila oko 50 milijuna kuna. Naime, granični prijelazi, ponajprije željeznički te pomorske i zračne luke još nisu tehnički spremni za ulazak u schengenski granični prostor.
Do sada je ugovoreno 92 milijuna eura, pregovara se za još 12 milijuna eura. U Hrvatskoj je ove godine provedeno nekoliko terenskih evaluacija pripremljenosti i spremnosti za pridruživanje Schengenu.
Evaluacija služi kao element na osnovi kojeg će EK sastaviti prijedlog odluke o hrvatskoj spremnosti za Schengen i poslati je Vijeću EU.
No odluka o primanju u Schengen isključivo je politička i donosi se tek kad sve države članice daju zeleno svjetlo. U prvotnom kalendaru odluka se očekivala sljedeće godine.
No neslužbeno se iz EK doznaje da je Hrvatska kasnila s povlačenjem novca iz fonda za Schengen jer je sve “stajalo” tri-četiri mjeseca za vrijeme bivše Vlade te se nisu mogli nastaviti projekti vezani uz ispunjavanje uvjeta za Schengen kao što je, primjerice, kupnja opreme za granične prijelaze.
E prijatelju nema interesa jer nigdje "nema mene" sve je transparentno kao staklo. Dasu nasi novci vec bi se i pretzaduzili, farbali bi autoceste i nogostupe ne samo tunele po 10tostrukoj cijeni.