Na jučer otvorenom münchenskom sajmu turizma f.re.e. teže je sresti Nijemca koji nije bio u Hrvatskoj od onog koji je barem jednom ljetovao u našoj zemlji. Za Bavarsku to i nije tako čudno budući da nam odande tradicionalno dolazi oko 40 posto svih njemačkih gostiju, a sada na njih, kako stvari stoje, hrvatski domaćini povrh svega mogu početi računati i kao na vikend-goste.
Špica već rasprodana
– Hrvatska ima puno za ponuditi, u Münchenu u suradnji s 27 partnera prezentiramo sve regije, i obalu i kontinent, prirodnu i kulturnu baštinu, enogastronomiju, ali i našu ambiciju cjelogodišnjeg turizma. Povrh svega, sada smo, zahvaljujući ulasku u Schengen i eurozonu, Nijemcima nikad bliže. To je i moto našeg nastupa ovdje u Münchenu. Schengen i eurozona definitivno će olakšati putovanja iz Njemačke, za nekoliko sati su kod nas i uvjerena sam da ih u 2023. možemo očekivati u izuzetno velikom broju. Vjerujem i da će porasti broj kratkih putovanja prema Hrvatskoj. Tome svjedočimo već od početka ove godine, noćenja je tijekom siječnja i veljače ostvareno čak 40 posto više nego u tom razdoblju 2019. – kazala je u Münchenu ministrica turizma Nikolina Brnjac.
Hrvatska ministrica ne isključuje ni scenarij prema kojem bi u 2023. mogao biti premašen lanjski rekord od gotovo 3,5 milijuna Nijemaca na odmoru u našoj zemlji. Hrvatskoj je trenutačno u Njemačkoj sve naklonjeno. Od politike do činjenice da se turistička Hrvatska u proteklim sezonama obilježenima pandemijom koronavirusa pokazala kao pouzdan domaćin. Hrvatskoj na ruku svakako ide i to što je mnogim Nijemcima dostupna automobilom, pogotovo u svjetlu činjenice da se avionska putovanja u Njemačkoj oporavljaju sporije nego u drugim europskim zemljama. S druge strane, cestama će prema Hrvatskoj teći rijeke putnika.
– Prema onom što čujemo od naših članova, Hrvatska je u špici praktički rasprodana. Fokus je, naravno, na kampovima koji su danas među najskupljima u Europi. To, međutim, nije problem dok god se za cijenu dobiva kvaliteta, odnosno adekvatna protuusluga. Sve u svemu, Hrvatsku definitivno što se Njemačke tiče očekuje vrlo dobra turistička sezona s više putovanja izvan same špice. Schengen je ključan – ocjenjuje Karlheinz Jungbeck, predsjednik za turizam njemačkog autokluba ADAC, koji je spreman podržati hrvatske napore u smjeru cjelogodišnjeg turizma.
Autobuseri iz Njemačke su, recimo, već počeli proteklih tjedana dovoditi goste na hrvatske destinacije. Poljska i Mađarska im trenutačno zbog Ukrajine nisu 'in', britanske destinacije više im nisu toliko zanimljive nakon Brexita pa Hrvatska trenutačno uživa i neke neplanirane 'bonuse'. Iz problema pomalo izlazi i Turska. Buking je za tu zemlju, koja spada u top tri inozemna odredišta za ljetna putovanja Nijemaca, stao nakon tragičnih potresa. No, kako turističke regije i nisu bile pogođene, situacija s prodajom putovanja za tu zemlju ubrzano se stabilizira.
– Nasreću, nisu se obistinile crne prognoze o nadolazećoj gospodarskoj krizi i među Nijemcima vlada dobar štimung kad su u pitanju putovanja, ali i potrošnja općenito. Hrvatska pak uživa nikad bolji imidž. Prije desetak godina doživljavali su nas kao turističku zemlju na margini, koja tek traži svoje mjesto, a danas nas gledaju kao etabliranu destinaciju koja pripada u prvu turističku ligu – uspoređuje hrvatsko turističko nekad i sad direktor Hrvatske turističke zajednice u Njemačkoj Romeo Draghicchio.
Letovi jednom tjedno za Brač
Za Hrvatsku zasad štete nema ni od visokih cijena. Nijemci i sami imaju inflaciju i poskupljenja, a sjećaju se i što znači prelazak na euro. To razdoblje pamte po poskupljenjima i složenici od riječi euro i skupo pa su ga u početku i zvali teuro (od njemačke riječi za skupo – teuer). No "deranje" gostiju neopravdano podignutim cijenama neće tolerirati.
– Njemačka je najvažnije tržište za naš turizam. Vidljivost imamo, u Münchenu nas očekuju sastanci s partnerima, u zajedničko oglašavanje smo krenuli i vjerujem da nas iz Njemačke očekuje disperzija dolazaka tijekom godine i odlični rezultati u 2023. – optimističan je i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
Pritom, Njemačka će letovima Croatia Airlinesa biti povezanija s Hrvatskom nego ikad. Ljetni red letenja, predstavljen partnerima u Münchenu, predviđa tjedno 69 rotacija s njemačkim gradovima (od čega 31 s münchenskom zračnom lukom), a novost su letovi jednom tjedno od Münchena za Brač. Počinju 27. svibnja, a promotivna cijena povratne karte je 149 eura.
VIDEO: Radnici za sezonu nikad nisu bili tako traženi: I u susjednoj zemlji vape za radnom snagom