APLIKACIJA DRESSAPP.GREEN

O vlastitom projektu sanjala je godinama, a ni njezini najbliži nisu znali o čemu je riječ

Foto: Screenshot/DressApp.GREEN
Foto: Screenshot/DressApp.GREEN
storyeditor/2024-07-28/Kopija_datoteke_Screenshot_20240513_213123.jpg
storyeditor/2024-07-28/Screenshot_20240712_144044.jpg
30.07.2024.
u 09:00
DressApp.GREEN nije samo platforma za kupnju i prodaju viška iz ormara. Cilj je s vremenom popularizirati i ostale načine na koje možemo biti više osviješteni i modno održivi, poput posuđivanja, kupnje manje količine kvalitetnije odjeće umjesto gomilanja trendovskih komada, poklanjanja viškova, biranja materijala, davanja prednosti domaćim dizajnerima i proizvođačima te handmade artiklima koji, iako su u startu skuplji, traju godinama...
Pogledaj originalni članak

Godišnje se proizvede 100 milijardi modnih artikala, a baci 90 milijuna tona tekstilnog otpada. Podatak je to koji je šokirao Maju Pulić, osnivačicu startupa DressApp.GREEN. Njezina bilježnica s idejama, kaže, uvijek je puna i stalno ubacuje nove, a sve se vrte oko toga kako potaknuti promjenu i biti bolji stanovnik planeta.

Vođena time, prije dvije je godine pokrenula startup, a prije dva mjeseca lansirala aplikaciju DressApp.GREEN koja je kombinacija društvene mreže i webshopa. Korisnici putem nje mogu prodavati višak svojih i kupovati artikle drugih, ali i objavljivati dnevne modne kombinacije kojima mogu inspirirati ostale članove da više upotrebljavaju ono što već imaju u ormaru.

Svladali smo i Murphyjev zakon

– DressApp.GREEN ​zapravo je premium usluga jer se brinemo o svakom koraku koji naši korisnici prolaze i htjeli smo da svi procesi idu preko naše aplikacije – kaže Maja. Upravo im je zato najvažniji zadatak bio pronaći najbolje partnere, a glavni izazov i prioritet online plaćanje koje bi, objašnjava, funkcioniralo tako da se novac nakon uplate "čuva" dok kupac ne primi artikl i potvrdi da je doista dobio ono što je naručio te tek potom šalje prodavatelju. Mjesecima su tražili takav sustav i malo prije nego što su krenuli s razvojem, u Hrvatsku je došao Stripe, koji upravo to nudi.

– Dva mjeseca od lansiranja su proletjela u tolikom adrenalinu da ću tek s vremenom moći dati realan osvrt na to kako je prošlo ovo, malo je reći uzbudljivo, razdoblje. Imali smo Murphyjev zakon na djelu, sve što je moglo poći po krivu, prošlo je – govori Maja i dodaje da su izazove ipak uspješno svladali i sada svaki korak u aplikaciji funkcionira točno onako kako je zamišljeno.

POVEZANI ČLANCI:

O vlastitom projektu, kaže, sanjala je godinama, a sve je išlo po nekom dugoročnom planu pa ističe i kako joj nije trebalo puno hrabrosti da napusti posao koji je do tada radila i uplovi u poduzetničke vode. No, smatra i da poduzetništvo nije nešto čemu svi trebamo težiti. – Treba biti realan, znati koliko si spreman izgubiti i dati sve od sebe da ne budeš dio one ne baš sjajne statistike – napominje Maja, koja svoj projekt razvija uz podršku stručnog tima mentora Zagrebačkog inovacijskog centra (ZICER-a).

– Dolazim iz drukčijeg okružja, gdje je pojam startupa više-manje nepoznat, a ZICER je jedini krug u kojem sam dobila vjetar u leđa. Čisto da znate o čemu govorim, ni članovi moje obitelji i najbliži prijatelji prvih godinu dana nisu znali kakvu aplikaciju radim niti čime sam toliko zaokupljena, a i danas mislim da je nemaju preuzetu na svom mobitelu. Jednostavno nisu u tom filmu. A ipak se svi žale na ove temperature blizu 40 stupnjeva i onda kad počnem o modnoj industriji koja je među vodećim zagađivačima i uzročnicima klimatskih promjena, pomalo se pale lampice – iskrena je Maja.

Iako smatra da su ljudi vani daleko više o tome osviješteni te su prihvatili second hand i modnu održivost kao prioritetni izbor, bez obzira na to kojim poslom se bave ili koliki budžet imaju za šoping, vjeruje da i mi možemo razbiti stigmu oko rabljene odjeće i inspirirati jedni druge na bolje kupovne odluke.

Smanjiti ekološki otisak

Ipak, DressApp.GREEN nije samo platforma za kupnju i prodaju viška iz ormara. Cilj je s vremenom popularizirati i ostale načine na koje možemo biti više osviješteni i modno održivi, poput posuđivanja, kupnje manje količine kvalitetnije odjeće umjesto gomilanja trendovskih komada, poklanjanja viškova, biranja materijala, davanja prednosti domaćim dizajnerima i proizvođačima te handmade artiklima koji, iako su u startu skuplji, traju godinama...

Bezbroj je načina za biti održiv, ističe Maja, koja priznaje da i dalje traži svoj stil i radom na aplikaciji pokušava pronaći ispravan put kako imati dovoljno outfita sa što manje odjeće i sa što manjim ekološkim otiskom. Kaže da posljednjih godina rijetko kupuje, a slaba je na lijepo rublje i kvalitetne cipele i torbice koje može nositi sezonama.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.