Od petka, 2. lipnja Dolac će u večernjim satima postati prostor na kojem će se održavati Place market, projekt kojime se nastoji turistički revitalizirati 'trbuh Zagreba' te promovirati lokalna gastronomija.
– Tržnica kao srce, odnosno "trbuh" svakog grada mjesto je na koje kao turisti odlazimo upoznati lokalnu kulturu, lokalne ljude, lokalne običaje, lokalnu i tradicionalnu hranu, lokalnu ponudu, lokalni život. Nadamo se da će naš projekt postati upravo to - za brojne turiste - ogledalo grada u kojem se odvija, a za nas domaće - mjesto okupljanja, druženja, zabave i dobre klope. Svi znamo da nakon što se tržnice zatvore malo iza podne, tržnice postaju prazne otužne plohe na kojima nema života. PLACE Market je projekt koji to želi promijeniti, koji želi donijeti život na tržnicu poslije radnog vremena – istaknula je direktorica i organizatorica Sarah Josipović.
Od 16 do ponoći svakog petka do 14. srpnja ondje će se svoje lokalne street food specijalitete prezentirati ponajbolji gradski chefovi poput Matije Bregeša i Marka Jantoleka iz Baltazara, Vesne Miletić iz restorana Tač, Bistroa Apetit by Marin Rendić, Maria Mihelja, Brooma 44 i Igora Gudca, Lari i Penatija, Ficleka…
Svi oni pripremat će jedno ili dva jela u kojima će posjetitelji moći uživati po fer cijenama. Uz Zagreb, Place market starta i na Starom Pazaru u Splitu svakog petka od 14. travnja do kraja svibnja u suradnji s tamošnjim chefovima.
– Projekt PLACE market vrlo je značajan za nas jer želimo potaknuti veći boravak ljudi na Pazaru(tržnici). Želimo da Pazar živi i popodne, a ne samo ujutro, a obzirom na njegovu top lokaciju, na vrhu Rive, ima veliki potencijal, što ovim projektom planiramo i dokazati – kazao je direktor splitskih Parkova i nasada, Siniša Gašparević koji upravlja splitskim tržnicama.
Projekt će tako ubuhvatiti nekoliko segmenata turističke ponude, od kulturne, gastro, eno i zabavne, a ujedno će se prezentirati i hrvatska tradicija te naglasiti veza između tržnica, turističkih djelatnika i gostiju.
Projekt Place market zajednički su realizirali Hrvatska turistička zajednica, TZ Zagreb,TZ split, Tržnice Zagreb, a u budućnosti će se širiti i u druge veće hrvatske gradove poput Šibenika, Zadra, Rijeke, Pule, Osijeka i Varaždina.
– Radujemo se početku projekta PLACE Market te vjerujemo da će ova suradnja prerasti u tradiciju na našoj najstarijoj tržnici, jednom od najprepoznatljivijih simbola grada Zagreba. Očekujemo da će inicijativa Place Market doprinijeti revitalizaciji tržnice, obogatiti turističku vizuru Zagreba te svakom posjetitelju omogućiti doživljaj autohtone gastro ponude Hrvatske – dodala je direktorica Tržnica Zagreb Božena Cvitanović.
"Street food ". Čemu tuđice? To je ništa drugo doli ulična hrana.