U trenutku kad je nezaposlenost u Njemačkoj opet pala, na najnižu razinu u 24 godine i 59 tisuća nezaposlenih u listopadu manje nego u rujnu, njemačka kancelarka Angela Merkel otišla je u posjet Kini, osmi put u deset godina!
Kina zaslužna za rast
Kina je jedan od najvećih njemačkih trgovinskih partnera, a vicekancelar i ministar gospodarstva i energije Sigmar Gabriel u dvodnevnom je posjetu Rusiji. Iako se to nije očekivalo, uoči posjeta Kini objavljeno je da će Kina potpisati najveću narudžbu u svojoj povijesti, naručuje 130 aviona Airbus, vrijednih 17 milijardi dolara ili 15,5 milijardi eura. Posao je to koji će puno donijeti kompaniji koja ima svoje sjedište u Francuskoj i radi u 16 zemalja. Kina kupuje 30 aviona A330 i 100 A320.
U kompaniji predviđaju da će Kina biti predvodnik u rastu putničkog avionskog prijevoza, da će u idućih deset godina unutarnji kineski avioprijevoz biti najveći na svijetu, da će se promet u 20 godina učetverostručiti. Kineska narudžba donosi najviše posla Njemačkoj i Francuskoj, ali to nije sve što će Merkel ugovoriti u Kini, jer se najavljuju još neki veliki poslove, sve zajedno vrijedno desetke milijardi. Kineski diplomati znaju reći kako Njemačka svoj rast unatoč krizi ima zahvaliti ponajviše Kini, a brojke te tvrdnje potkrepljuju. Najnapučenija zemlja na svijetu četvrto je njemačko tržište, lani vrijedno 154 milijarde eura na kojem je aktivno 5200 njemačkih kompanija, a Volkswagen tamo plasira 40 posto svoje proizvodnje.
Karavana vlakova
Nakon velikog skandala koji je potresao Volkswagen, Merkel je povela u Kinu novog direktora Matthiasa Müllera, u sastavu velike gospodarske delegacije. Sve očito kako bi se nastavio rast njemačkog izvoza u Kinu koji je ove godine malo posustao. Lani je taj izvoz narastao 11 posto, ali ove godine, kad je kineska lokomotiva usporila, rast je skroman, samo 1,4 posto u pet mjeseci ove godine, piše Financial Times, ističući kako je izvoz njemačkih strojeva pao ove godine 5 posto, a izvoz automobila VW i BMW brzo pada.
Kancelarka očito brine o tome da se ne zaustavi karavana vlakova koja nekoliko puta tjedno na 11 tisuća kilometara dugoj transsibirskoj pruzi iz Njemačke vozi strojeve i dijelove, a iz Kine tekstil, elektroniku i potrošnu robu, na putu koji traje malo više od dva tjedna. U njemačkim medijima ističe se i kako je kancelarka, time što nije odgodila dvoipoldnevni posjet Kini, pokazala da je sve normalno, pod kontrolom, unatoč buri koju u koaliciji CDU-CSU izaziva njezina velikodušnost prema izbjeglicama. Upravo zbog buke koju zbog izbjeglica diže lider CSU-a Horst Seehofer odgoda putovanja nije dolazila u obzir, komentira se u Njemačkoj. Kad se vrati, kancelarku čeka vikend u druženju s članovima konzervativne koalicije i razjašnjavanju politike savezne vlade prema izbjeglicama.
>>Tko je bliži Karamarku, A. Merkel ili Orban
Tako je to - što je dozvoljeno Jupiteru, nije dozvoljeno volu. Merkelica pravi milijarde s Rusima i Kinezima, a mi od njih bježimo. Putin je 2007. došao u Zagreb i ponudio Sanaderu ulazak u Južni tok, a Sanader mu uopće nije odgovorio zbog straha od Njemačke i Amerike. Dvije godine kasnije Sanaderu je kineski predsjednik u Zagrebu ponudio financiranje proširenja riječke luke i gradnje nizinske pruge Rijeka-Zagreb, a Sanader je ne samo odbio ponudu, nego i zabranio medijima da o toj ponudi uopće pišu, zna se po čijem nalogu. Izgleda da je jedino Tito znao kako razgovarati s velikima.