Zagreb Auto Show 2016., priredba koju su hrvatski zaljubljenici u automobile čekali punih osam godina, zatvoren je jučer.
I vidjelo se koliko su za njim žudjeli! Sinoć još nismo imali podatak o konačnom broju posjetitelja, no on je gotovo sigurno nadmašio očekivanja.
440 izlagača iz 33 zemlje
Već prvog dana oko Velesajma je bila gužva, a za vikend se u Novom Zagrebu svijećom tražilo parkirališno mjesto. Procjene su da je sajam vidjelo oko 120.000 posjetitelja, što se može usporediti s besplatnim Interliberom koji je lani posjetilo 115.000 ljudi. No ne zaboravimo, ulaz na Zagreb Auto Show stajao je 35 kuna. Unatoč krizi, automobilski uvoznici i druge kompanije iz sektora pošteno su opremili salon automobila.
Zagreb Auto Show 2016. privukao je 440 izlagača iz 33 zemlje koji su popunili ukupno 70.000 kvadratnih metara. Na Zagreb Auto Showu vidjeli smo 70 premijera, od toga četiri svjetske vicepremijere automobila i 34 hrvatske. Bila su prisutna i dva hrvatska proizvođača električnih automobila, Rimac Automobili i Dok-Ing. Ovaj prvi imao je i zvijezdu salona, Concept-S koji je ujedno bio i najskuplji na ovogodišnjem Auto Showu. Vozila, kolokvijalno nazivana “na alternativne pogone”, imala su i svoj panel, no dojam je kako je publika ostala vjerna tradicionalnim vozilima. Svejedno, odmah na početku salona objavljena je vijest kako je jedan Concept-S prodan – i to u Italiju.
Prodaja iznad očekivanja
Izlagači i uvoznici vrlo su zadovoljni posjetom koji ulijeva optimizam u oporavak tržišta i vraćanje privatnih kupaca. Većina ih je prodala sve izložene automobile sa štandova. Primjerice, Mercedes je do nedjelje prodao čak 40 vozila, od toga i jednu S-klasu, popularni “Genscher”, nazvan po legendarnom njemačkom političaru, za 1,064.000 kuna. Ford je prodao Mustang, BMW niz automobila, pa i sportske BMW M3 i Mini JCW te X6. Toyota je već u petak prodala sve aute sa štanda, a dobro su poslovali i Mitsubishi, Peugeot, Citroën te Škoda. Nissan, pak, čeka odobrenje narudžbi za svoje sportaše 370Z vrijedne 415.000 kuna, ali i superautomobil GT-R Nismo koji u Njemačkoj stoji 150.000 eura.
– Jako smo zadovoljni posjećenošću. Prodali smo baš sve izložene automobile i prikupili stotine kontakata zainteresiranih kupaca – rekla nam je glasnogovornica Renaulta i Dacije za Hrvatsku Marina Jelinek.
Zagreb Auto Show je očito evergrin koji zaslužuje bijenalno, pa čak i godišnje prikazivanje.
>>Pogledajte kako je izgledao defile članova Harley-Davidson kluba u Zagrebu
>>Velik broj posjetitelja i danas razgledavao Zagreb Auto Show
Zaključak iz naslova vam nema veze s logikom krize i ustroja našeg društva. Ali u pravu ste, pod krizom podrazumijevamo prolazno stanje, a velike društvene razlike naše su trajno stanje. Kao i potreba onih koji raspolažu velikim količinama najčešće lijepih, čistih, opranih novaca, da ih troše na pokazivanje i statusne simbole. Na nešto što relativno brzo gubi stvarnu a danomice i tržišnu vrijednost - veli se kak došlo tak prošlo!