Prelazak svih manjih modela BMW-a (do Serije 3) na prednji pogon donio je više prostora u kabini. Tako je i nova, druga generacija kompaktnog crossovera X1 sada prostranija, bez obzira na smanjenje dužine za 4 cm (ukupno 444 cm). U isto vrijeme međuosovinski razmak je smanjen za 9 cm, ali je 3,7 cm više prostora za koljena straga. Glavni dizajner eksterijera BMW-a, Hrvat Domagoj Đukec, nedavno nam je objasnio zbog čega.
– Kod stražnjeg pogona motor mora biti iza prednje osovine, pa moramo produžiti nos auta. Kod prednjeg pogona proporcije su bolje, što dizajnerima daje veću slobodu - kazao je Đukec.
A njegov je tim je odradio odličan posao jer novi X1 izgleda vrlo agresivno i moćno. X1 je sada 2,1 cm širi i čak 5,3 cm viši. Prtljažnik je porastao za 85 litara i sada je sa 505 l prostora jedan od najprostranijih u klasi. Praktična stražnja klizna klupa uzdužno se pomiče 13 cm, ovisno trebate li više prostora u kabini ili prtljažniku.
X1 sada dolazi opremljen i podešavajućim amortizerima, a vozač može birati comfort ili sport režim rada.
Od početka prodaje bit će dostupan s dva turbobenzinca (2,0 sa 192 i 231 KS) i tri dizelaša (150, 190 i 213 KS), svi sa 4 cilindra. Kasnije bi trebali biti ponuđeni i 3-cilindarski 1,5 motori (turbobenzinac sa 136 KS, turbodizel sa 112 KS). Osim prednjeg u ponudi je i xDrive pogon na sve kotače. Opcija je i 8-brzinski automatik. Premijera modela bit će u rujnu na salonu automobila u Frankfurtu.
>> Volkswagenov SUV konkurira BMW-u X6 i Mercedesu GLE
>> Đukec: Gran Tourer je bez obzira na prednji pogon pravi BMW
Kojigod model bio, BMW je jednostavno savršen!