Istražili smo

Clio kupilo najviše građana, Octavia prvi izbor tvrtkama

09.01.2013., Zagreb,- Usporedni test Dacia Sandero Stepway vs Renault Clio.  Photo: Goran Jakus/PIXSELL
Foto: Goran Jakus/PIXSELL
07.03.2015.
u 08:11

Udio fizičkih osoba u ukupnoj prodaji novih automobila 2002. bio je 75,2 posto, a lani samo 33 posto s trendom stalnog pada

Škoda Octavia lani je bila najprodavaniji model automobila u Hrvatskoj s ukupno 2028 novih registracija. Ali, prema podacima agencije Promocije plus samo 208 ili 10,26 posto Octavia kupili su građani i prema tome Octavia nije ni među top 10 modela koje su registrirali privatni kupci.

Građani su, pak, kupili najviše Renault Clia, 447 primjeraka, koji je tek na 7. mjestu prema ukupnoj prodaji modela u Hrvatskoj. VW Golf i Polo te Opel Corsa su odmah iza Clia, a peti izbor fizičkih osoba je Kia Ceed, koja je tek na 17 mjestu prema ukupnoj prodaji, ali ima drugi najveći udio privatnih kupaca - 70,47 posto. Najveći udio građana među svojim kupcima ima Kia Rio (73,6 %), a na trećem mjestu je Mazda3 sa 64,1 %.

U 2014. je u Hrvatskoj prodano ukupno 33.962 novih automobila. S obzirom na krizu koja nas još uvijek trese, na prvi pogled to ne izgleda tako loše, ali kad se pogleda struktura kupaca, dolazimo do poraznog podatka da su građani kao privatni kupci prošle godine kupili samo svaki treći novi automobil, odnosno ukupno 11.195 automobila. Ostalo otpada na tvrtke. Prije svega rent-a-car tvrtke, velike kompanije poput Ine i HEP-a koje su lani obnavljale vozne parkove i državu, koja je u samo jednom natječaju u leasing uzela 1581 automobil. Tu je i oko 1300 reizvoza novih automobila.

Privatni kupci ključ rasta

Da stanje nikako nije dobro pokazuje i činjenica da je udio fizičkih osoba među kupcima novih automobila. Primjerice, 2002. je bio čak 75,2 %, a 2014. samo 33 %. A lani je u odnosu na 2013. smanjen za 10 posto.

– To je najbolji pokazatelj da smo još uvijek u dubokoj krizi. Rast prodaje automobila fizičkim osobama je ključ rasta tržišta i dok se to ne pokrene ne možemo govoriti o oporavku - rekao je Agan Begić iz Promocije plus.

VW kralj flota

Od modela Octavia je daleko najtraženija kod pravnih osoba i prodala je najviše flota, ukupno 1820 automobila tvrtkama. Drugi najčešći izbor tvrtki je Volkswagen Golf sa 1429 registracija poslovnih korisnika. Tvrtke vole i VW Polo, Opel Astru i Corsu, Škodu Rapid, VW Passat. VW je daleko najprodavanija marka automobila u Hrvatskoj sa 5472 registracije. Bez obzira što je udio privatnih kupaca u tom broju samo 22,90 %, i građani su najviše kupovali VW. Nijemci među 10 najprodavanijih modela imaju čak četiri automobila – Golf, Polo, Up! i Passat. Nijednom udio privatnih kupaca nije veći od 28 posto. Stoga možemo reći da je VW na našem tržištu kralj flota. Građani vole i Opel, Renault, Citroen, Kiju, Toyota, Peugeot, Hyundai, Mazdu, Daciju...

>> Hrvatski san: po Golf, BMW i Passat u Njemačku

>> Čak 48% automobila ove godine uvezenih u Hrvatsku staro je od 10 do 15 godina!

Komentara 5

Avatar Medo
Medo
09:08 07.03.2015.

HEP nije uzeo ni jedan auto prošle godine.

Avatar salaso
salaso
19:25 07.03.2015.

Polovnu octaviu diesel se još nekako da prodat, al clia...

BO
boreabo
18:20 07.03.2015.

A i jedno i drugo su jadan izbor ...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije