Brzinski rekordi uvijek su privlačili pozornost, a pogotovo se to odnosi na najbrža vozila na svijetu. Još od sredine dvadesetih godina prošlog stoljeća u tome se nadmeću Britanci i Amerikanci.
Gary Gabelich, Amerikanac hrvatskog podrijetla, prvi je probio magičnu granicu od 1000 km/h. On je u veljači 1970. na osušenom slanom jezeru Bonneville u američkoj saveznoj državi Utah, gdje je srušeno najviše svjetskih zemaljskih brzinskih rekorda, u bolidu na raketni pogon zvanom Blue Flame (Plavi plamen) vozio 1001,667 km/h.
Napokon brži od zvuka
Tek 1983. taj je rekord uspio srušiti Britanac Richard Noble vozeći Thrust II na osušenom jezeru u pustinji Black Rock u Nevadi 1020,406 km/h i Velikoj Britaniji nakon 20 godina vratiti primat. Upravo je taj škotski inženjer zrakoplova bio šef projekta Thrust SSC kojim je pilot RAF-a (britanskog ratnog zrakoplovstva) Andy Green dva puta rušio rekord. U pustinji Black Rock je 25. rujna 1997. vozio 1149,055 km/h, a 20 dana kasnije postao je prvi čovjek koji je vozeći po zemlji išao brže od zvuka i postavio rekord koji vrijedi i danas, 1227,985 km/h.
Zbog toga ne čudi odluka britanskog ministarstva znanosti da podrži novi projekt dvojice avanturista, Boodhoud SSC. Noble i Green pripremaju vozilo na raketni i mlazni pogon kojim žele voziti brže od 1000 milja na sat (1609 km).
Još traže lokaciju
- Bloodhoud SSC konstruiran je za brzine veće od 1050 mph - rekao je Noble.
Prva vožnja predviđena je za ljeto 2010., kada je cilj dostići 800 mph (1280 km/h), a nakon pregleda i promjena na automobilu Andy Green 2011. bi godine trebao pojuriti preko 1000 mph.
Još uvijek nisu pronašli odgovarajuću lokaciju.
- U kolovozu smo bili u SAD-u, ali ni jedna pustinja nam tamo ne odgovara. Australiju još nismo potpuno istražili, a pustinja Vernuek Pan u JAR-u puna je sitnih kamenčića koji bi nam pri brzinama većim od 1000 km/h stvarali probleme - kaže Andy Green.
ma 100% hrvat nema da nema, ma da nije hrvatskog porjekla ne bi ni mogao ovo postici, mora da je don kaćuna molio za njega