Škoda Octavia istinski je hrvatski bestseler, jer u zadnjih je 10 godina stalno među tri najprodavanija modela na našem tržištu. I to ne samo zbog toga što ih vozi hrvatska policija, jer primjerice, lani MUP nije obnavljao vozni park a Octavija je bila na 3. mjestu s 1706 registracija.
Dakle, Hrvati vole Octaviju i bez obzira na cijenu koja više nije diskontna kao što je to bila nekada. Ali, Octavia i dalje za uloženi novac nudi mnogo. Prije svega zbog prostranosti jer iako formalno spada u komaptni segment u ponudi prostora u kabini i prtljažniku (590 l limuzina, 610 l karavan) ravnopravno se nosi s limuzinama D segmenta. Ali i prema opremi, kvaliteti izrade i ponudi motora.
Bolja sigurnosna oprema
Redizajnirani model koji smo u lumuzinskoj i karavanskoj verziji imali prilike isprobati na prvim svjetskim testnim vožnjama u Portugalu ne donosi ništa revolucionarno već samo osvježenja prije nove četvrte generacije koja stiže za dvije godine. Za Octavijino novo lice zaslužna je nova prednja svjetla koja su razdvojena i podsjećaju na prethodnu Mercedes E-klasu, a sada opcijski dolaze i u full LED tehnologiji. Novost je i okomita crna letvica visokog sjaja na sredini rešetke hladnjaka koja serijski dolazi od opreme Style, a blago su izmjenjena i stražnja svjetla.
Materijali u unutrašnjosti i kvaliteta završne izrade su na još većoj razini, a novost je i zaista moderan i tehnološki napredan multimedijski sustav s 9,2-inčnim ekranom koji se doplaćuje dok je standardan 6,5-inčni.
Dostupno je i pet novih opcijskih sigurnosnih sustava poput asistencije za vožnju prikolice, sustava upozorenja o vozilu u mrtvom kutu i sustava pomoći pri parkiranju.
U vožnji je Octavija i dalje vrlo ugodna, kako na otvorenoj cesti tako i na autocesti. Komforna je i dinamična i zbog stražnjeg multi-link ovjesa, dok je sprijeda klasični MacPherson. Vozna svojstva su još izraženija u najopremljenijim verzijama koje su nam na testnim vožnjama bile dostupne s elektronskim podešavanjem ovjesa (DCC) koji se doplaćuje oko 7000 kuna, a nudi pet modova vožnje.
Motori od 86 do 184 KS
Octavia se nudi s devet motora. Turbobenzinci su: 1,2 TSI sa 86 KS, 1,0 TSI sa 115, 1,4 TSI sa 150 i 1,8 TSI sa 180 konja. Za naše tržište zanimljiviji dizelaši su nepromjenjeni: 1,6 TDI sa 90 i 115 KS te 2,0 TDI sa 150 i 184 KS.
Odlična vijest za naše kupce jest da je redizajnirana Octavia pojeftinila i to osjetno, kad se uračuna više opreme koje sada nudi u prosjeku 9000 kuna. Početni model 1,2 TSI s 86 KS stajat će 129.381 kuna, dok za najtraženiji model 1,6 TDI sa 115 KS i 250 Nm (još uvijek uz 5-stupanjski ručni mjenjač) i bogati Style paket opreme, koji u Hrvatskoj čini 75% prodaje treba izdvojiti 166.470 kuna. Doplata za Combi verziju je oko 6000 kuna, a za DSG automatik 16.000 kn. U salone stiže u ožujku.
>> Evo koje su marke i modeli auta lani bili najprodavaniji
Svakom bi preporučio 1.6 tdi bolje se pokazao od onog 2.0 Daleko najbolji je onaj kojeg više ne proizvode 1.9tdi.