CIJENE DIJELOVA

Isti dio za jeftiniji auto skuplji nego za luksuzni

mehaničar
Foto: Marijan Sušenj/Pixsell
17.05.2014.
u 22:00

Dijelovi stoje od 10 do ekstremnih 250 posto više

Nakon svake od 6339 prometnih nezgoda koje su se na hrvatskim cestama dogodile u prvom tromjesečju ove godine - ili nakon svake od 34.021 lanjske nesreće - krivac za nesreću iz vlastitog je đžepa morao platiti popravak svog vozila, osim ako za svoj automobil plaća kasko osiguranje. Popravak vozila nakon prometne nesreće obično zahtijeva izmjenu više dijelova, a i najpažljiviji vozač mora s vremena na vrijeme otići do servisera, barem na redovan servis. Dijelovi koštaju, kao i radni sati majstora.

Isti dobavljači dijelova

Mnoge rezervne dijelove za proizvođače automobila proizvode dobavljači koji ih dostavljaju svim markama, pa nije rijetkost da se u automobilima bitno različite cijene zapravo nalaze isti dijelovi. Tim više neugodno iznenađuje velika razlika koju svake godine uočimo između cijena istih dijelova kod modela različitih marki, kao i nesklad između cijena rezervnih dijelova i cjenovne kategorije kojoj konkretan automobil kao nov pripada.

No, naše ovogodišnje veliko istraživanje cijena rezervnih dijelova otkrilo je i dva velika odskakanja, u odnosu na rezultate tijekom proteklih desetak godina. Nikada, naime, raspon između najvećeg pojeftinjenja i najvećeg poskupljenja nije bio tako velik i nikada još nismo pobrojali toliko modela čiji su dijelovi znatno pojeftinili. Konkretno, prednji branik za Hyundai ix35 lani je stajao 4875 kn, a sada košta 2618,40 kn. Jeftiniji je 2256,6 kn odnosno 46,29%.Najveće poskupljenje koje smo uočili odnosi se na filtar ulja za Chevrolet Captivu. Lani je koštao 94,50 kn, a ove godine stoji 333,15 kn. Poskupio je za 238,65 kn ili 252,54 posto! Znamo da se Chevrolet povlači iz Europe, ali ipak je previše. Ne nalazimo logike, primjerice, u činjenici da su disk-pločice za Chevrolet Spark za 139,85 kn ili 26,91 posto skuplje od onih za Audi A1.

Audi je – kao i ostale marke VW grupe, dakle Volkswagen, Škoda i Seat – osjetno snizio cijene svojim rezervnim dijelovima. Time - uz marke koje nisu osjetno snizile cijene, ali su i ranije bili u grupi onih s pristupačnim cijenama - dokazuju da cijene u postprodaji ipak mogu biti umjerenije. Primjerice, prednji branik za Volkswagen Golf prije godinu dana koštao je 2599,35 kn. Sada je 418,31 kn jeftiniji odnosno pojeftinio je 16,09 posto.

Zračni jastuk skuplji od 10.000 kuna

Iznenađuje i činjenica da je mnoge luksuzne automobile jeftinije održavati nego neke modele koji spadaju u kategoriju povoljnih. Izdvojit ćemo samo neke primjere. Vozačev zračni jastuk za Mitsubishi SpaceStar košta 10.854 kn. Taj automobil, potpuno nov, košta 73.900 kn. Dakle, za cijenu 6,8 zračnih jastuka možete kupiti novi auto. Jeep Grand Cherokee šest je puta skuplji od Mitsubishijevog mališana. Njegov zračni jastuk stoji 2848 kn.

Proizvođači rezervnih dijelova svake godine povećavaju cijene za 15 do 20 posto. U tome i u inflaciji te promjeni tečaja automobilska industrija nalazi razloge za poskupljenje dijelova u svojim cjenicima. No, ostaje činjenica da je u osnovi riječ o više-manje istim dijelovima i mišljenja smo da nema opravdanja za tako velike razlike u cijenama među markama.

Komentara 2

DU
Deleted user
10:11 18.05.2014.

Servis Clia 3 radim svaki put u Štarkelju. Cijene istih dijelova su svake godine različite (hvale se da su originali) pa mi tako 5 litara ulja (elf) naplate: 540 kn, 600 kn, 483 kn, 486 kn,, 491 kn. Pa sam ove godine elf kupila u dućanu i za 5 litara dala 280 kn!!!!

IV
Ivekivek
09:46 18.05.2014.

Kada trebate rezervni dio za bilo koji automobil, samo se raspitajte od dućana do dućana. Saznanja će vam uštedjeti dosta kuna a i naslušat će te se "znanja" koja trgovci rasipaju. Da ne povjeruješ!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije