ELEKTRIČNI AUTI

Rabljeni BMW i3 i Tesla S su skuplji od novih modela

BMW i3
Foto: Peter Endig/DPA/PIXSELL
20.06.2016.
u 16:23

Ponuda rabljenih električnih automobila u Hrvatskoj je još uvijek skromna. U inozemstvu ih u prodaji ima više, ali baš i nisu povoljni

Električni automobili donedavno su bili čista utopija, kako zbog samog stanja svijesti većine vozača, tako i zbog izrazito visoke nabavne cijene. No, vremena se mijenjaju rapidno, pa ono što je nekoć bila znanstvena fantastika, danas je - dio svakodnevice. Konkretno, posjetite li domaći internetski oglasnik Njuškalo i utipkate „Citroën C-zero“, vidjet ćete da se prodaje nekoliko rabljenih, a u vrijeme našeg istraživanja u obzir je dolazila i - zamjena za građevinski materijal!

Izgubio 60% vrijednosti

Ipak, novi e-auti slove kao preskupi, i to nije samo slučaj u Hrvatskoj. Uostalom, zbog toga su se i uvodili poticaji za njihovu kupnju, a dokaz da sve to zajedno itekako funkcionira je i Hrvatska. U trenu kada je Ministarstvo okoliša subvencioniralo njihovu kupnju s i do 70 tisuća kuna, kupci su doslovce stajali u redu. Otprilike 11 milijuna kuna razgrabljeno je brže od poticaja za poljoprivrednike... Što je danas s tim automobilima, postoje li uopće kao rabljeni na tržištu? Spomenuti Citroën C-zero je najbrojniji u ponudi, pa se tako za dva komada u Koprivničko-križevačkoj županiji nedavno tražilo oko 90 tisuća kuna. To je oko 40 posto cijene novoga po današnjem cjeniku. Mitsubishi i-MiEV - koji, baš kao i Peugeot Ion, nije ništa drugo no brat blizanac C-zera - je sa 110 tisuća kuna nešto skuplji, iako je kao novi koštao manje.Tu zapravo i prestaje oskudna ponuda rabljenih na našem tržištu, a počinje ona u EU. Neki njemački internetski oglasnici u svojoj bazi broje i do deset tisuća električnih vozila, no prave prilike za povoljnu kupnju zapravo i nema. Baš kao i u Hrvatskoj, C-zero i Ion u prve tri godine gube polovicu vrijednosti, no za manje novca ih imate i kod kuće. Ostali - poput VW e-Upa i e-Golfa, BMW-a i3 ili Tesle Model S - pak drže vrijednost kao da su izrađeni od zlata. Za BMW i3 ili primjerice Teslu Model S stare dvije godine, prodavači traže veći iznos no što je bila cijena novoga vozila. Ništa drugačije nije ni s Renaultom Twizzyjem i Nissanom Leafom, dok Smart Electric i Renault Kango Z.E. bilježe minimalni gubitak od 10 do 20 posto.

No, dok u Europi za Teslu Model S iz 2014. sa 30-ak tisuća kilometara vlasnik traži čak 94.000 eura - što je devet tisuća više no što je tada stajao novi - u SAD-u je stanje znatno primjerenije. Primjerak iz 2014. moguće je pronaći već po cijeni od 54 tisuće dolara (oko 390 tisuća kuna). Isplati se i nakon prilagodbe EU standardima te plaćanja carine i ostalih davanja.

Baterije su ključni dio

Oni koji se unatoč ovim prenapuhanim cijenama odluče krenuti u lov na rabljeni, trebaju znati da su baterije najvažniji element na e-autu, jer su i najskuplji. Naime, jedan kilovatsat (kWh) kapaciteta u prosjeku stoji oko 300 eura, što u slučaju neispravne (ili oslabljene) baterije dolazi na naplatu u iznosu od oko 5000 eura.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije