Točno 20 godina od premijere 1995. godine i nakon 6,6 milijuna prodanih primjeraka stigla je četvrta generacija Renault Meganea. Popularni francuski kompakt veći je i prostraniji no ikad, sa 436 cm sedam je centimetara duži od prethodnika. Osjeti se to u kabini, posebno na stražnjoj klupi (međuosovinski je razmak 2,8 cm duži), a i prtljažnik je proširen na 434 litre.
Dizajnerski se Megane sprijeda i straga oslanja na nedavno predstavljen veći Talisman, dok je bočna silueta ostala slična trećoj generaciji. Ukupan dojam jest da izgleda dinamičnije i privlačnije. Poseban dojam mu daju svjetla. Prednji svjetlosni potpis u obliku slova C ostvaren je pomoću LED svjetlosnih vodiča s trodimenzionalnim efektom, dok su vrhunske inačice opremljene Full LED prednjim svjetlima s automatskim uključivanjem kratkih i dugih svjetala (tehnologija LED pure vision. Stražnja LED svjetla stvaraju jedinstven vodoravni potpis s 3D efektom.
Veliki zaslon od 22 cm
U unutrašnjosti u bogatijim paketima opreme, kakve smo imali priliku isprobati na prvim novinarskim vožnjama u okolici Lisabona, kokpitom dominira prilagodljivi TFT zaslon instrumentne ploče od 17,5 cm te veliki okomito postavljen dodirni ekran s najnovijom generacijom R-Link 2 sustava na središnjoj konzoli. Moderan kokpit zahtijeva upoznavanje i prilagodbu, ali vozači, posebno mlađi, navikli na pametne telefone brzo će "pohvatati" sve funkcije. Materijali u interijeru - poput mekanih oko instrumentne ploče te tekstilnih obloga na vratima - još su kvalitetniji, a završna je obrada na zavidnoj razini. Pogotovo se to odnosi na GT izvedbu, koja nudi izvrstan kompromis između sportske i svakodnevne vožnje namijenjenu onima koji žele dinamičan kompakt, ali im je R.S. model prebrutalan.
Isprobali smo benzinsku GT izvedbu koja dolazi sa 1,6 TCe turbobenzinskim motorom od 205 KS i 280 Nm okretnog momenta te EDC automatikom s dvije spojke. Vrlo je uglađen, može se voziti vrlo mirno i udobno te je pogodan za svakodnevnu uporabu. Tada je i štedljiv uz prosječnu potrošnju ispod 8 l/100 km. A kada vozač to želi, pritiskom na tipku R.S. postavke motora, mjenjača i ovjesa prelaze u sportski mod i Megane GT postaje pravi sportaš za brze prolaske zavoja i jurnjavu (7,1 s do stotke, 230 km/h). I izgledom se GT razlikuje od ostalih, dinamičniji je (znak raspoznavanja su maska motora s uzorkom pčelinjeg saća, širi i dodatni bočni usisnici zraka, difuzor i dvije ispušne cijevi straga), ali nabrijan je decentno i sa stilom, dok je pravi sportski izgled ostavljen za R.S. model.
I dizelski GT model
GT izvedba bit će dostupna i uz najjači dizelski motor, 1,6 dCi sa 165 KS i EDC mjenjačem.
Testirali smo i "civilnu" dizelsku izvedbu s poznatim 1,6-litrenim dCi dizelašem sa 130 KS i 320 Nm. Moćan i provjeren agregat uparen s preciznim 6-brzinskim ručnim mjenjačem suvereno pokreće 1300 kg mase Meganea u svim režimima vožnje. Impresionira zvučna izolacija i mirnoća rada, dok je vožnja vrlo udobna, ali može biti i dinamična. Uz pažnju trošiti može i ispod 5 l/100 km, a na ruti nam je prosjek bio 5,9 l/100 km. Opći je dojam da su Francuzi s novim Meganeom odradili odličan posao, a to je i rezultat odluke da Megane bude razvijen na novoj modularnoj platformi CMF C/D (Common Module Family – segment C/D) na kojoj se rade i veći Espace i Talisman.
U Hrvatsku stiže polovicom veljače po početnoj cijeni od 119.900 kuna za izvedbu s 1,6-litrenim atmosferskim benzincem od 115 konjskih snaga. U ponudi su još turbobenzinci sa 100, 130 i 205 konja te dizelaši od 90, 110, 130 i 165 KS. Početni dizelaš sa 90 KS koštat će 130.000 kuna.
>> 100 noviteta 2016. stiže u Hrvatsku
>> Isprobali smo četvrtu generaciju Renault Megana sa 115 KS
Nikad vise megane, ne znam je li gori automobil, servis ili zastupnik