Automobili Tesla prodavat će se s troškom osiguranja i održavanja uključenim u cijenu, a pokusni projekt takva prodajnog modela već je pokrenut u Aziji. Menadžment Tesle već dugo radi na realizaciji te ideje jer im, smatraju, osiguravatelji precjenjuju rizik i preskupo zaračunavaju osiguranje. Smatraju da njihovi automobili budućnosti imaju bitno smanjen rizik od nezgode i ne žele da se na kupce prelije nepotreban trošak.
Promijeniti cjenike
Direktor Tesline prodaje i servisa Jon McNeill priznao je tijekom predstavljanja rezultata poslovanja posljednjeg kvartala 2016. da s takvim modelom potiho eksperimentiraju na azijskom tržištu.
– Ne uzimamo u obzir samo značajke sigurnosti funkcije autopilota, nego i troškove održavanja. Vizija nam je da u budućnosti ponudimo jedinstvenu cijenu za kupnju automobila, održavanja i osiguranja – rekao je McNeil za Business Insider.
Proizvođači automobila s autopilotom tvrde da bi osiguravatelji trebali promijeniti cjenike jer samoupravljivi auti se rjeđe sudaraju. Američki osiguravatelji Cincinnati Financial, Mercury General i Travelers, pak, s druge strane, ističu da takva vozila ugrožavaju njihove poslovne modele. Američka institucija za ocjenjivanje i promicanje sigurnosti u prometu NHTSA zabilježila je da je postotak nesreća Teslinih vozila pao za 40% otkad su ugradili funkciju autopilota 2015. Kod čak 90% nesreća uzrok je ljudski faktor koji se na ovaj način limitira.
– Ako osiguravatelji ne usklade cijenu osiguranja na način proporcionalan riziku automobila, sami ćemo ga uključiti u cijenu – diskretno ih je ucijenio i čelnik Tesla Motorsa Elon Musk.
Ipak nisu nepogrešiva
Prema Teslinu modelu, osiguranje i održavanje vrijedilo bi zauvijek – dokle god kupac posjeduje vozilo. U Aziji već sad većina Teslinih novoprodanih vozila ima u cijeni uračunate te troškove. Navodno su s AXA osiguranjem u Hong Kongu i QBE osiguranjem u Australiji ugovorili pokrića koja za luksuzna vozila, skuplja od 100 tisuća dolara, uključuju čak i zamjenu vozila mlađih od tri godine potpuno novim modelima.No, postoji još dosta otvorenih sigurnosnih pitanja oko vozila s autopilotom, od toga da je teško utvrditi je li automobil u trenutku nezgode bio pod kontrolom vozača ili je “sam” donosio odluke, do straha od hakerskih napada, jer su zabilježeni slučajevi u kojima su upadima u računalni sustav palili ili gasili automobile. U mnogim zemljama uopće još nije zakonski regulirano osiguranje od odgovornosti u slučajevima nesreća koje uzrokuju vozila s autopilotom. Velika Britanija ga tek planira uvesti, a uključivao bi opcije osiguranja za slučajeve kad se automobil koristi standardno i njime upravlja vozač te za vožnju autopilotom. Samovozeća vozila nisu nepogrešiva – već se dogodilo nekoliko nesreća u koje su bili uključeni Googleovi i Teslini automobili vođeni autopilotom.
>> Napredna tehnologija: Pogledajte kako je automobil Tesla predvidio sudar na autocesti