Renaultov generalni direktor Cyril Abiteboul je pozvao na ukidanje trenutnog ograničenja od 100 kilograma goriva po utrci, za koje vjeruje da uništava sve pozitivne stvari vezane za tehnologiju pogonskih jedinica. Bolidi Formule 1 su u svakom trenutku grand prix vikenda ograničeni na maksimalni protok goriva od 100 kilograma po satu iznad 10 500 okretaja u minuti, dok u utrci ne smiju potrošiti više od 100 kg goriva. Mercedes, koji se može pohvaliti odličnom učinkovitosti, ne želi nikakvo mijenjanje pravila, dok se Renault zalaže za ukidanje limita dozvoljenog goriva.
- Ja sam veliki zagovornik teorije da Formula 1 treba ostati Formula 1. Ne smijemo težiti prema izdržljivosti. Jedna od stvari koja je Formulu 1 stavila u opasnost, ili koja bi mogla biti još jedna prijetnja sportu, pokušaj je kombiniranja F1 i utrka izdržljivosti. Kod potonjih se radi se efikasnosti, održivosti, mogućnosti da vozite velike udaljenosti bez ikakvih poteškoća. Formula 1 su kratke utrke, obično one u kojima možete konstantno napadati - rekao je Abiteboul.
- Iskreno, i u V8 eri smo imali slučajeve kontroliranja potrošnje goriva. To je bio dio taktike, iskorištavanja mogućnosti, optimiziranja vašeg vremena po krugu za vrijeme trajanja utrke iz perspektive momčadske strategije. To je uvijek bio dio Formule 1, bez ikakvog oblika ograničenja količine goriva. Zato bih ja potpuno odbacio pravilo o količini goriva. Uklanjanje tog pravila bi iz poruke koju šalje ova nova tehnologija maknulo sve ono negativno, što je fantastično.
- Napravili smo nevjerojatan posao. S ovim motorima svim proizvođačima, pogotovo Mercedesu, treba odati priznanje za tehnologiju koju su mogli uvesti, smanjujući potrošnju goriva za 30 do 40 posto. To je jednostavno zapanjujuće, ali ovu fantastičnu poruku uništava činjenica da zbog ograničenja količine goriva ljudi vjeruju da se u Formuli 1 sve svodi na upravljanje potrošnjom goriva.
Iako se zalaže za veću količinu goriva, Abiteboul smatra da je zadržavanje ograničenja protoka goriva važna stavka.
- Morate pripaziti da ne stvarate umjetne načine korištenja električnih motora sagorijevanjem goriva. To bi bilo potpuno suprotno poruci koju šaljemo. Ograničenje protoka goriva je dovoljno, ali ne trebamo limit na količinu goriva.
Abiteboul na kraju dodaje da je za Formulu 1 dobro što postoje različita mišljenja kada je riječ o tehničkom pravilniku.
- To je savršen primjer da proizvođači motora ne kontroliraju sport kroz pravila vezana za motore. Uvijek ćemo imati male nesuglasice. Ja sam izrazio svoje mišljenje, Toto Wolff je izrazio svoje. To je očigledno i održat će se glasovanje.
>> Više o F1 čitajte na GP1.hr
>> Gutierrez u Bahreinu s novom šasijom