Prije desetak godina karavani su bili ponajprije namijenjeni velikim
obiteljima i manjim obrtnicima, no danas je situacija bitno drukčija.
Pogotovo uzme li se u obzir da se sve više karavanskih inačica prodaje
i u premium segmentu automobila.
Danas su karavani namijenjeni baš ljubiteljima takvih automobila, bez
obzira na to imaju li potrebu za prijevozom više prtljage ili ne. Nova
generacija Audijeva modela A4 Avant potvrđuje tu tezu.
I dok je inače običaj da su karavanski prtljažnici u pravilu većeg
obujma od onog kod limuzine, to u ovom segmentu nije osnovno pravilo.
A4 Avant raspolaže s prtljažnim prostorom obujma 465 litara, dok je u
limuzinskom izdanju on izdašniji za 15 litara.
Kad smo već kod prtljažnika, a s obzirom na to da je testni primjerak
bio zaista bogato opremljen, valja spomenuti da se tu nalazi i set za
fiksiranje prtljage, a otvaranje i zatvaranje vrata je automatsko, na
struju. Prednji dio putničke kabine isti je kao i kod limuzine, a to
znači da su korišteni kvalitetni i oku ugodni materijali.
Testni je primjerak pokretao dvolitreni TDI agregat, koji se od nedavno
nudi sa common rail tehnologijom ubrizgavanja goriva. To je dovelo do
mirnijeg i tišeg rada, kao i do neznatnog povećanja snage za 3 konja,
na ukupno 143 KS. Uz 320 Nm maksimalnog okretnog momenta vozaču se nudi
vrlo dobar automobil, kako za svakodnevnu gradsku vožnju, tako i za
dulja putovanja.
U ovim pak slučajevima ne bi bilo loše da je automobil opremljen i
tempomatom. Dodatni plus ovog agregata jest to što nije rastrošan, te
se i uz bržu vožnju može potrošiti manje od 8 litara. S obzirom na to
da i dizajn eksterijera naglašava sportski duh vozila, valjalo bi da je
hod 6-stupanjskog ručnog mjenjača ipak nešto kraći.
NA TESTU Najnovije Audijevo izdanje iz palete modela A4, opremljeno dvolitrenim TDI agregatom