Bijela boja ponovno je u modi, a testni primjerak Audijeva modela S3
samo je još jedan dokaz koji to potvrđuje. Atraktivan dizajn
automobila, u kombinaciji s ibis bijelom bojom karoserije i sportskim
performansama, dovoljan su razlog privlačnosti modela S3. A3 već je
dulje na tržištu i nudi dosta bogatu paletu agregata - od 1,6 do
3,2-litrenog benzinca - ali najsnažniji u ponudi sada je S3, koji
pokreće poznati dvolitreni TFSI agregat, sada u izvedbi od 265 konja.
Kod modela S3 riječ o najjačoj izvedbi agregata Volkswagen grupacije
koji smo dosad imali priliku upoznati već nekoliko puta, a najviše nas
se dojmio kod VW Golfa GTI.
S3 ima 265 konjskih snaga koje četverocilindraš razvija pri 6000
okretaja, a veliku ulogu svakako igra i maksimalni okretni moment od
350 Nm, koji je raspoloživ u području rada od 2500 do 5000 okretaja.
Zahvaljujući snažnom momentu, ali i turbo punjaču, S3 je vrlo živahan i
elastičan, pa su vožnja otvorenim cestama i pretjecanja prava
uživancija.
Snaga se preko ručnog mjenjača sa 6 stupnjeva prijenosa prenosi na obje
osovine, a na svaki pritisak papučice gasa automobil poletno poskače. U
području maksimalnog okretnog momenta ubrzanja su vrlo brza, bez obzira
u kojem je stupnju prijenosa mjenjač. Mjenjač bi mogao biti i nešto
precizniji, a mislimo kako je loša odluka da se ne nudi DSG automatika.
Od samog starta kazaljka na brzinomjeru počinje se brzo okretati, a
impresivno djeluje i maksimalna gravura na 300 km/h, što je zbog
elektronske blokade, na žalost, neostvarivo, iako je moguće postići
brzinu (barem prema brzinomjeru) veću od deklariranih maksimalnih 250
km/h. S3 prema službenim podacima do stotke dolazi za 5,7 sekundi.
Zahvaljujući quattro pogonu prianjanje uz podlogu je vrlo dobro, a
automobil nije pretvrd.
Trkaće će oduševiti mogućnost mjerenja brzine prolaska krugova na
trkaćoj pisti. Snažan agregat prate i snažne kočnice, za koje dižemo
palac prema gore, kao i za precizan trokraki upravljač s odrezanim
donjim dijelom, dok je više pažnje trebalo posvetiti sportskijim
sjedalima.
Kupci modela S3 vjerojatno ne mare previše za potrošnju automobila.
Ipak, tijekom testa potrošnja je bila 4-5 litara viša od deklaririane
9,1 litre, ali naravno da smo isprobavali za što je sve automobil
sposoban.
Cijene od 313.795 kuna
Osnovni primjerak Audija S3 cijenovno kreće od 313.795 kuna, dok je testirani imao još elemenata s popisa dodatne opreme. Među ostalim, grijanje prednjih sjedala, kombinaciju alcantare i kože, senzor za kišu i svjetlo, audiouređaj symphony sa CD izmjenjivačem i MP3 funkcijom, hill hold assist, zatamnjena stražnja stakla,... Stoga je cijena testnog primjerka porasla na 355.702 kune, što je dosta visoka cijena ali na to smo navikli kod ove premium marke.