SPORTBACK

Audijev prvi kompaktni SUV: Unutrašnjost je potpuno digitalna, a domet mu je i do 520 kilometara

Foto: Audi
1/10
21.10.2021.
u 12:04

Svoju ekološku paletu u Hrvatskoj Audi je upotpunio Sportback izvedbom električnog modela Q4 e-tron. Novi Q4 e-tron stoji od 363.337 kuna, dok početna cijena za Q4 Sportback e-tron iznosi 378.398 kn

Svoju paletu električnih i plug-in hibridnih modela Audi je u Hrvatskoj upotpunio kompaktnim SUV-om Q4 e-tron, koji je na naše ceste premijerno stigao i u Sportback inačici. Audi Q4 e-tron stoji od 363.337 kuna, dok početna cijena za Q4 Sportback e-tron iznosi 378.398 kn.
Q4 e-tron i Q4 e-tron Sportback prvi su kompaktni SUV modeli u Audijevoj ponudi. Električni pogon omogućio im je veliki međuosovinski razmak i male prevjese što u kombinaciji s velikim kotačima rezultira snažnim nastupom, što pogotovo vrijedi za Q4 e-tron Sportback s coupévskom linijom krova. Iako se s duljinom od 459 cm svrstavaju među kompakte, zahvaljujući električnom pogonu prostor u unutrašnjosti usporediv je s onim kod značajno većih SUV modela s klasičnim pogonom.

Unutrašnjost Audija Q4 e-tron potpuno je digitalna. Svim se funkcijama upravlja preko dodirnih površina novog kola upravljača, putem središnjeg MMI touch zaslona čija je veličina do 11,6” ili govornim naredbama. Dostupne su različite funkcije, između ostalog head-up zaslon s proširenom stvarnošću i Audi virtual cockpit plus. Oba Q4 modela dostupna su s matrix LED glavnim svjetlima koja omogućuju najviši stupanj osvjetljenja ceste bez ometanja drugih sudionika u prometu. Također, svjetski su novitet digitalni potpisi svjetala kod kojih vozač u MMI touch sustavu može izabrati između četiri različite izvedbe tog potpisa.
Kako bi imao što ponuditi i vozačima koji se većinom voze u gradu i onima kojima automobil treba za dulja putovanja, Audi je predvidio dvije veličine baterije te tri mogućnosti pogona. Kompaktna baterija za modele Q4 35 e-tron kapaciteta je 52 kWh (55 kWh bruto), dok modeli Q4 40 e-tron i Q4 50 e-tron imaju bateriju kapaciteta 77 kWh (82 kWh bruto). Q4 35 e-tron ima elektromotor snage 125 kW (170 KS) koji je ugrađen na stražnjoj osovini te pogoni stražnje kotače, dok Q4 40 e-tron koristi istu konfiguraciju pogona, ali s elektromotorom snage 150 kW (204 KS).

Najsnažniji Q4 50 e-tron quattro ima po jedan elektromotor na prednjoj i stražnjoj osovini te pogon na sve kotače, a ukupna snaga je 220 kW (299 KS) što mu omogućuje ubrzanje do 100 km/h za samo 6,2 sekunde. Ovisno o veličini baterija i izvedbi pogona doseg s jednim punjenjem može biti do 520 km mjereno po WLTP ciklusu. Kompaktna baterija ima snagu punjenja od 7,4 kW pri AC punjenju, dok je najveća snaga punjenja na istosmjernom DC punjenju 100 kW. Velika baterija na AC punjenju ima 11 kW, a na DC 125 kW. S najvećom snagom punjenja moguće je napuniti količinu energije dostatnu za 130 km za samo 10 minuta. Iako položaj baterije u podu vozila jamči nisko težište i vrlo dobra vozna svojstva, Q4 e-tron modeli dodatno se nude i sa sportskim ovjesom koji spušta vozilo za 15 mm.

Ne samo novi Q4 Sportback, već čitavu ekološku obitelj njemačkog premium proizvođača isprobali smo u sklopu događaja Audi e-xperience na istarskim prometnicama. Našao se tamo i Audi e-tron GT quattro, jedan od najboljih električnih automobila na tržištu, koji u RS izvedbi do stotke pojuri za 3,3 sekunde. Za pogon se koriste dva sinkrona elektromotora s trajnim magnetima, jedan na prednjoj, a drugi na stražnjoj osovini. Prednji motor ima najveću snagu od 175 kW (238 KS), a stražnji 320 kW (435 KS) pri čemu oba motora imaju značajnu rezervnu snagu zbog čega je zbroj pojedinačnih snaga veći od nominalne ukupne snage od 350 kW (476 KS), dok je ukupni okretni moment 630 Nm. Slično je i kod RS-a čiji su motori snage 175 kW (238 KS) i 335 kW (456 KS), odnosno ukupno 440 kW (598 KS) te čak 830 Nm okretnog momenta. Quattro sustav pogona na sve kotače upravlja raspodjelom momenta obaju motora te sinkronizira njihovo sudjelovanje u pogonu. Audi e-tron GT stoji 836.403 kn, dok za RS e-tron GT valja dati od 1.153.658 kn.

Komentara 2

TB
taras.buljba
16:30 04.11.2021.

To je za bogove ja u to najvjerovatnije nikad necu sjesti kamoli moci kupiti.

E9
E 93
23:47 22.10.2021.

Ato je vrh

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije