Prije gotovo pola stoljeća - točnije 1958. godine - rođen je
Austin-Healey Sprite, danas nezaobilazno poglavlje povijesti britanske
autoindustrije, ali i zanimljiv dio vrijednijih kolekcija oldtimera.
Nastao je na temelju razgovora oca i sina Healey o potrebi koja je
iskrsnula na tržištu, potrebi za jeftinim dvosjedom "žabljega pogleda",
koji je u konačnici prodan u 48.999 primjeraka, uz veliku potražnju i
za rabljenim primjercima. Posebno su mu u to doba bili naklonjeni
mladići, jer se Sprite pokazao idealnim za slamanje ženskog otpora -
jeftin a atraktivan.
Britanska "žabica" mogla je potegnuti do 126 kilometara na sat, a do
stotke joj je trebalo oko pola minute. Pod prednjim poklopcem je bio
linijski 4-cilindarski agregat koji je iz 948 prostornih centimetara
izvlačio 42,5 konjske snage pri 3300 okretaja u minuti. Snaga se
prenosila preko ručnog mjenjača sa četiri stupnja prijenosa, a u
Spriteove prednosti se ubrajalo i odlično ležanje na cesti.
Vlasnike ovog automobila nije obeshrabrivala činjenica da su bili
ovisni o vremenskoj prognozi. Naime, krov ih - čak i kad je bio
podignut - nije mogao sačuvati od lošeg vremena. Da dođu do rezervnog
kotača, morali su se dobro pomučiti, a prtljaga se u prtljažnik mogla
stavljati i iz njega vaditi samo kad su sjedala bila spuštena...
Kako bi smanjio troškove proizvodnje, proizvođač nije ugradio čak ni
vanjske ručke za otvaranje vratiju. No, te mane nikoga nisu smetale.
Štoviše, smatrali su ih dijelom šarma Austin-Healeyevog Spritea.
U RETROVIZORU Austin-Healey Sprite stvoren je prije gotovo pola stoljeća