Sve stroži ekološki propisi u Njemačkoj doveli su do velikog izvoza dizelaša, a u zemljama Balkana sve češće se može čuti kako postaju 'automobilsko groblje Europe'. Ipak, neki su razočarani jer cijene rabljenih vozila iz Njemačke padaju znatno sporije od očekivanog.
I mediji u Srbiji su već prošlog ljeta najavljivali kako će više od 300 tisuća rabljenih automobila stići u tu zemlju iz Njemačke. No, to se jednostavno nikad nije dogodilo. A pogotovo ne za automobile kakve se traži u Beogradu i gdje skupi auti teško prolaze.
- To je poražavajuće da smo samo 2017. uvezli 153 tisuće - namjerno kažem 'rabljenih' automobila jer ih je 80% starije od 10 godina, 2016. je bilo 120 tisuća vozila. Ako uzmemo razdoblje od pet godina, u Srbiju je došlo 600.000 automobila koje Europa ne želi. Srbija je, to je ružna ali točna riječ, postala groblje automobila - kaže za Deutsche Welle Miloš Petrović, predsjednik udruge uvoznika rabljenih automobila.
Video - Ekooški propisi o dizelašima u Njemačkoj
Slično je i u članici EU, susjednoj Rumunjskoj, gdje je Njemačka glavni izvor rabljenih vozila: 2017. je tamo stiglo oko 300.000 automobila, daleko više nego iz Italije odakle je došlo 50.000 vozila ili Austrije iz koje je došlo njih 35.000. Opet, preko dvije trećine njemačkih vozila su bili dizelaši. Očekuje da će ih biti i više.
- Ako vozila koja u Njemačkoj ne zadovoljavaju ekološke propise ostanu u prometu, rumunjsko tržište će sigurno biti preplavljeno takvim automobilima. A to će se dogoditi utoliko prije jer u Rumunjskoj ne samo da je dozvoljen njihov promet, nego nema čak niti nekakvih poreznih opterećenja za stare i automobile koji štete okolišu - kaže za DW Roxana Dima, glasnogovornica rumunjskog ureda za registraciju vozila.
Ja kada palim svoj mrtvacki sanduk svako jutro, izadje bijeli dim kao da biram papu. Dok sam vozio djecu u skolu, objasnjavao sam im kako se bira papa u Rimu.