Posljednjih godina BMW mnogo ulaže u razvoj motocikala, a jedan je od
posljednjih uradaka R 1200 R. Ovaj roadster motocikl zamjenjuje model R
1150 R koji je uz R 850 R od 2001. prodan u gotovo 60 tisuća primjeraka.
Novi se motocikl može pohvaliti jednostavnim, klasičnim dizajnom bez
prevelike ekstravagancije koja se susreće kod nekih drugih primjeraka
toga bavarskog proizvođača. Možemo ustvari reći da je riječ o
uobičajenom naked motociklu, čiji dizajn neće brzo izaći iz mode te mu
osigurava dugovječnost.
Iza okrugle prednje lampe s manjim vjetrobranom skriva se trodijelna
instrumentna ploča, s jasno istaknutim analognim brzinomjerom i
pokazivačem okretaja koji jasno otkrivaju roadsterovu namjenu. Tu je i
digitalan display na kojem se mogu iščitavati prijeđeni kilometri,
točno vrijeme ili položaj stupnja mjenjača.
U nastavku je široki spremnik goriva od 18 litara, uz kojega se odlično
prislanjaju vozačeve noge. Udobno je sjedalo dobro pripremljeno, a
potrebno je kratko privikavanje prilikom spuštanja noge s oslonca, da
se izbjegne udaranje u “bubrege” motora. Riječ je o dvocilindričnom
bokser motoru od 1170 prostornih centimetara.
Pri 7500 okretaja na raspolaganju je snaga od 109 konja, a tu je i vrlo
dobrih 115 Nm okretnog momenta. Zajedno to u praksi djeluje vrlo dobro
i dosta snažno. Ubrzanje je snažno već od samog starta. Agregat uz
pomoć vrlo preciznog, brzog i uglađenog mjenjača sa šest stupnjeva
prijenosa te kardana snagu prenosi na stražnji kotač koji to jako dobro
prihvaća. Vožnja BMW-om R 1200 R je udobna, što se i očekuje od takvog
tipa motocikla.
R 1200 R solidno prati vozačeve zahtjeve, ali treba imati na umu kako
ovo ipak nije motocikl namijenjen svima. Zahvaljujući bokser motoru,
odnosno kardanu, svako neopreznije okretanje ručice gasa dovodi do
laganog zanošenja motocikla na desnu stranu. Ili vam se to sviđa pa vam
motocikl i odgovara, ili vam to ne leži, pa samim time i cijeli motor.
ISPROBALI SMO