Već 13 godina provodi se EuroNCAP istraživanje sigurnosti automobila, a provjerili smo kakav je postupak testiranja

Borba za više sigurnosti nikad ne prestaje

euroncap
26.01.2010.
u 10:39

Domaći se prodavači hvale osvojenim zvjezdicama, a mnogi ne prodaju automobile kakvi su podvrgnuti testiranju, nego opremljene mnogo slabije.

Henry Ford je davno ustvrdio da je najbolji auto na svijetu - novi auto. No, i među novim autima postoje razlike. Jeste li ikad razmišljali o tome koliko je neki auto siguran u slučaju sudara? Kako bi se to utvrdilo, od 1994. postoji EuroNCAP (European New Car Assesment Program - Europski program ocjenjivanja novih automobila), što je ime za neovisno tijelo koje djeluje pri Međunarodnoj automobilističkoj organizaciji (FIA) i u čijem radu sudjeluju vodeći istraživački laboratoriji svijeta.

Prva su testiranja obavljena 1997. U to su doba neke organizacije i časopisi počeli provoditi sustavnija testiranja sigurnosti automobila potaknuti sve većim brojem nesreća sa smrtonosnim ishodom.

Volvu S40 četiri zvjezdice

Ključnu je ulogu u svemu odigrala svjetska automobilistička organizacija FIA i njezin predsjednik Max Mosley (i prvi predsjednik EuroNCAP-a) stavom da je neprihvatljivo da ljudi ginu, ako se to može izbjeći. Prve serije testiranja bile su vrlo bolno i iznimno neugodno iskustvo za većinu proizvođača automobila.



Podsjetimo: 1997. je samo Volvo S40 osvojio tada maksimalnu ocjenu od četiri zvjezdice. Kao bosi po trnju prošli su njemački proizvođači premium brandova: Audi, BMW i Mercedes-Benz. BMW serije 3 (linija E36) dobila je dvije zvjezdice, ali je jedna prekrižena, jer su u bočnom naletu prijetile po život opasne ozljede.

Mercedes-Benz C-klase bio je izrazito loš u čeonom sudaru. Najmanje loš od te trojke bio je Audi A4 s tri zvjezdice, ali i njemu je jedna prekrižena. Razlog je isti kao i kod BMW-a serije 3.

Ubrzo su se stvari stubokom promijenile, a kad je Renault Laguna ostvarila tako dobre rezultate da je uvedena peta zvjezdica, postalo je jasno da sigurnost može biti jako dobar prodajni argument. Otad nas zvjezdice često bombardiraju iz reklama.

Nasumce odabrani

S razvojem automobila razvijala se i metodologija testiranja. Bitno je naglasiti da je auto koji je na testu (konkretan primjerak nekog modela) uvijek nasumce odabran s proizvodne trake kako bi se izbjeglo da proizvođač, u potrazi za boljom ocjenom, posebno prilagodi auto.

Sigurnosna oprema može varirati, a stav je da se testira auto sa sigurnosnim minimumom koji se nudi na tržištima EU.



Tako se zna dogoditi da je auto testiran sa zračnim zavjesama osvojio pet zvjezdica, a u nas ih nudi samo uz doplatu. Tad se ta ocjena na osnovni model ne odnosi, iako će to prodavač najčešće prešutjeti. Također, od prošle godine se (po novoj shemi testiranja) dodatno boduju ESP i uređaj za ograničenje brzine. ESP donosi tri boda ako je ugrađen u barem 90 posto prodanih automobila. U nas najčešće nije u seriji pa je tu potreban oprez pri prihvaćanju ocjena i zvjezdica kao argumenta za kupnju.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije