Ususret novoj godini, IT tvrtke, članice CISExa zamolili smo da uz uspjehe koje ostvaruju navedu i najveće izazove s kojima se susreću u poslovanju
Megatrend poslovna rješenja: Ukinite namete
Anđelka Strajher, direktorica
Megatrend posluje u nekoliko segmenata – u tehnološkom segmentu najviše prihoda donose nam usluge našeg data centra, a u segmentu poslovne analitike projekti izgradnje izvještajnih sustava. U Megatrendu je zaposleno četrdeset osoba, dok je ukupan broj zaposlenih u grupaciji pedeset i pet. Iduće godine planiramo zaposliti petero ljudi. U ovoj godini potpisali smo ugovore o sufinanciranju dvaju projekata za razvoj novih IT proizvoda. Dodatno bih istaknula da smo se uspješno izmaknuli iz nekih naših tradicionalnih dijelova poslovanja (što nije bila ni laka odluka ni laka provedba – naime, svjesno smo išli u smanjivanje prihoda od prodaje robe bez dodane vrijednosti kao i low level IT usluga) i započeli razvoj novih produkata i u tehnološkom odjelu i u odjelu poslovnih rješenja.
Najveći izazov nam je svakako Agrokorova situacija – naime, tvrtke Agrokor grupacije naši su dugogodišnji klijenti te su se njihovi problemi prelili na nas. Na nas je utjecala prije svega neizvjesnost naplate potraživanja nastalih prije nagodbe kao i smanjivanje odnosno pomicanje rokova za provedbu prije ugovorenih poslova. Usto je veliki izazov naći zaposlenike – i one iskusne i one koji tek završavaju škole i fakultete. U tom svjetlu očekujemo da će nam najveći izazov biti kako osigurati razvoj aplikacija prema planu, u zadanoj kvaliteti, rokovima i opsegu. Vlada treba osigurati kvalitetno obrazovanje kadrova koji sad trebaju tržištu rada. Također treba reorganizirati i smanjiti, i to drastično, državnu administraciju i sve silne namete i papirologiju koje svi mi moramo plaćati, pripremati i dostavljati.
Locastic: IT donosi novac u Hrvatsku
Antonio Perić Mažar, direktor
Locastic se bavi razvojem web i mobilnih aplikacija, od dizajna i izrade prototipa, pa sve do izlaska na tržište, praćenje rezultata i daljnjeg razvoja proizvoda. Trenutačno imamo 21 zaposlenog. U ovoj godini fokusirali smo se na optimizaciju internih procesa, poboljšanje kvalitete usluge te smo pokrenuli Tinel Meetup. Bavili smo se “pojačavanjem temelja” i unutarnjih procesa, što smo dosta uspješno odradili, a u 2018. moći ćemo se sigurnije i bolje fokusirati na veći rast prihoda i zaposlenika. Iza nas je solidna godina s rastom prihoda. Jedna od tehnologija koja nam je u fokusu jest blockchain tehnologija, kao nešto što bismo voljeli odraditi u 2018. Usto svakako ćemo nastaviti ulagati u zaposlene. Očekujemo značajnije povećanje prihoda i lansiranje prvog proizvoda na tržište na kojem radimo nekoliko mjeseci. Podržavamo CISExove inicijative, no nažalost ljudi na vlasti koji bi trebali čuti što im govorimo – ne čuju. Optimist sam pa se nadam da će neke stvari doprijeti do njih te da će shvatiti da IT donosi novac u Hrvatsku i da moramo zadržati što je moguće više kvalitetnog kadra.
KoSekom d.o.o.: Poboljšati poslovnu klimu
Hrvoje Ivanković, Business Development Manager
Bavimo se razvojem vlastitih aplikativnih rješenja temeljenih na vrhunskim svjetskim tehnologijama u raznim djelatnostima. Trenutačno najviše prihoda ostvarujemo od naših rješenja u naftnoj industriji, prvenstveno sustava za upravljanje benzinskim postajama, posebice samoposlužnim benzinskim postajama. Imamo 17 zaposlenika, a u idućoj godini planiramo povećavati broj ljudi.
Prošle godine napravili smo značajan iskorak u komercijalizaciji naših inovativnih rješenja. Bili smo prisutni i na većim sajmovima i eventima u inozemstvu te smo si otvorili vrata velikih tržišta. Iz velikog portfelja rješenja koji imamo bitnije smo se fokusirali na 6-7 sustava za koje smatramo da nemaju konkurenciju.
Tražite poklone za tehno frikove? Evo nekoliko prijedloga:
Glavni je izazov nedostatak visokostručnih kadrova u IT industriji. U idućoj godini očekujemo rast poslovanja i na domaćem i na inozemnom tržištu.
Glavni je fokus na usavršavanju postojećih rješenja i pronalasku novih klijenata. Također, očekujemo proaktivniji i poduzetniji stav Vlade kako bi se poboljšala poslovna klima u Hrvatskoj.
Raverus d.o.o.: Rasteretite poslodavce
Sanela Rasinec, direktorica
Raverus je tvrtka orijentirana na izradu gotovih informatičkih rješenja čiji je cilj pomoći poduzetnicima u poslovima koji su uglavnom sporedni, ali istovremeno i obavezni kao što su evidencija radnog vremena, izdavanje računa ili, primjerice, u računovodstvenim servisima, izrada bilježaka za javnu objavu, izračun zateznih kamata ili provođenje mjera sprečavanja pranja novca. Upravo u dijelu provođenja mjera sprečavanja pranja novca lani nam je aplikacija eSPNIFT bila posebno u fokusu, a svakako će biti i u sljedećoj kroz implementaciju same aplikacije, ali i kroz konzultantske usluge. Drugi veći izazov koji nas čeka, kao i sve informatičke tvrtke, jest pomoći našim korisnicima u području zaštite osobnih podataka, odnosno GDPR-a koji uskoro stupa na snagu te smo se u tom dijelu certificirali u Londonu pa nam GDPR sigurno nije nepoznanica. Sigurno i stabilno rastemo iz godine u godinu i s prihodima i s brojem zaposlenih, sada nas je osam, a u planu je još dvoje.
Međutim, kao i ostalima, veliki nam je problem postao naći dobre programere. Trebalo bi napraviti strateški plan zadržavanja mladih programera u Hrvatskoj kroz sufinanciranje ili rasterećenje poslodavaca u smislu davanja na dohodak kako bismo plaćama mogli barem donekle konkurirati stranim plaćama.
Kontra: Kava i voće – plaća u naravi
Ilija Brajković, CEO
Počeli smo kao agencija specijalizirana za komunikaciju na društvenim mrežama, ali smo u međuvremenu proširili usluge na cijeli spektar komunikacija i marketinga. Uz same društvene mreže, sve više radimo kompletne kampanje: od izrade web-stranica, komunikacija do oglašavanja, sve kroz uslugu klijentu na jednom mjestu. Jako puno tih stvari radimo sebi (inbound/content marketing i marketing automatizacija) i onda naučeno primjenjujemo na svoje klijente.
U 2017. najznačajniji nam je događaj bilo kompletno rebrendiranje i promjena imena tvrtke te smo od veljače Kontra i na novoj smo domeni kontra.agency. Taj nam se potez isplatio i dobili smo prve klijente iz Londona i Chicaga, što sa starim imenom i webom na hrvatskom jeziku nikada ne bismo mogli. Drugi najznačajniji događaj bilo nam je uvođenje kompletnog softvera za marketing-automatizaciju kojim smo zamijenili četiri odvojena softvera koja smo prije koristili tako da sada imamo kompletan pregled svih potencijalnih klijenata. Najveći izazov u 2018. bit će nam skalirati cijelu ovu priču.
Bilo bi odlično kada bi nam vlasti omogućile da se neke stvari poput kave u uredu, voća i slično ne tretiraju kao plaća u naravi, nego da to možemo imati kao trošak poslovanja.
Neoinfo: Privlačenje stručnjaka
Igor Vukmirović, direktor
Specijalizirani smo za razvoj integriranih poslovnih rješenja po narudžbi klijenata. Od samih početaka okrenuli smo se poslovnim korisnicima s ciljem da preuzmemo brigu o informatici njihova poslovanja, kako bi se mogli što kvalitetnije fokusirati na svoje matično poslovanje. Proizvodi koji nam donose najviše prihoda specijalizirani su proizvodi za poslovne korisnike. To su sustavi Adeo POS, I-Force i Simplair. Trenutačno imamo 15 zaposlenih, a iduće godine planiramo zaposliti još troje novih ljudi.
Prošle godine imali smo rast ukupnih prihoda od 20%, značajan postotni rast izvoza, istovremeni rast dobiti te rast prosječne plaće zaposlenika. Napredovali smo u segmentu razvoja vlastitih proizvoda, što nam je bio i strateški cilj za ovu godinu. Ove godine napravili smo nove korake na tržištu srednje Europe te ostvarili prve suradnje s distributerima u Kamerunu i Keniji. Kao najveći izazov istaknuli bismo privlačenje novih kvalitetnih zaposlenika i izlazak na nova inozemna tržišta.
Lemax: Ima i pozitivnih pomaka
Mate Kostovski, direktor
Naš je proizvod iTravel softver, složeni informacijski sustav za učinkovito upravljanje poslovanjem turističkih agencija i turoperatora, i to na globalnoj razini. U zadnje dvije godine naš tim narastao je za 100%, a danas brojimo 40 zaposlenika. U 2018. godini planiramo rasti minimalno 50% po pitanju broja zaposlenika. 2017. je naša najuspješnija godina do sada, ugovorili smo najveće klijente do sada.
Jedan od najvećih izazova bio je značajniji plasman našeg softvera na američko tržište. U ovom trenutku klijenti sami dolaze. Imamo “inbound sales kanal” koji se bavi s više od 300 upita mjesečno, što je izvrsna brojka s obzirom na to da je ovo B2B softver. Jedan je od ciljeva otvoriti i ostale prodajne kanale (outbound, partnersku mrežu). Suočit ćemo se s potrebama za talentiranim kadrovima u odjelima kao što su implementacija, obuka korisnika, podrška korisnicima, tehnički odjel, product tim i customer success tim. Vlada bi trebala početi više uvažavati IT industriju, na način da počne shvaćati razliku između IT industrije i ostalih jer se često nađemo u situaciji da ne postoji razumijevanje da se većina troškova u IT firmama odnosi na primanja zaposlenika te se na raznim natječajima za poticaje ti troškovi uopće ne priznaju. Međutim, vide se pozitivni pomaci jer slijedi izmjena Zakona o poticanju investicija koji omogućuje da se IT firme puno jednostavnije prijave za poticaje koji se dodjeljuju.
Aspira: Stvaramo kadrove
Alen Jerkunica, predsjednik Upravnog vijeća
Pokretanje novog studija računarstva, smjer programsko inženjerstvo, velik je uspjeh za nas i značajan daljnji korak u povezivanju edukacije i tržišta rada, na čemu Aspira radi od svog osnutka. Dodiplomski stručni studij osmislila je i podržala struka, upravo kao i druge programe koje nudimo. Naša je odgovornost da studentima prenesemo poduzetničko znanje i naučimo ih timskom radu na stvarnim projektima tako da će na praksi pozitivno doprinositi unapređenju poslovanja.
Svakako da nam je značajan izazov postati i ostati atraktivan u mnoštvu sličnih studija i sveučilišta. Marljivim radom i osluškivanjem potreba tržišta postigli smo da poslodavci izdvajaju Aspiru kao visoku školu čija izlazna znanja imaju najveću vrijednost. Naši studenti u pravilu biraju gdje će se zaposliti. Nemali je izazov ostati na toj razini, no mi planiramo i daljnji rast i razvoj.
Aspira će u svakom slučaju biti dio rješenja u 2018., kao što je bila i u protekloj. Nastavit ćemo educirati stručnjake za tražena i prestižna zanimanja u kojima se stvara visoka dodana vrijednost, kroz studij računarstva i brojne druge programe koje nudimo.
web.burza: Kvalitetan kadar je izazov
Vanja Bertalan, suosnivač i direktor
Web.burza digitalna je i kreativna agencija specijalizirana za projektiranje i razvoj online rješenja. Od strateškog planiranja do implementacije i digitalnog oglašavanja, ostvarujemo projekte koji, uz tehničku zahtjevnost i inovativnost, iziskuju i veliku dozu kreativnosti, ali i poznavanja tržišta te navika suvremenih potrošača. Tvrtka trenutačno zapošljava 40 ljudi, a krajem 2016. otvoren je i novi ured u Osijeku. Ostvarili smo značajne suradnje sa stranim klijentima, a uz to smo četvrtu godinu zaredom osvojili nagradu MIXX u kategoriji Best Website za redizajn web-stranice Lino.eu (Podravka) na nacionalnom festivalu Dani komunikacija u Rovinju. Pronaći kvalitetan kadar izazov je za svaku tvrtku, a fluktuacija zaposlenika trenutačno je glavni izazov u cijeloj tech-industriji. Napredovali smo u vidu poslovnog savjetovanja. Naš je cilj pomoći klijentima da ostvare svoje poslovne ciljeve, a web-site ili web-aplikacija samo je jedan od alata za postizanje tog cilja.
Ovo su najbolje fotografije Pixsellovih fotoreportera koje su obilježile 2017.:
situacija nije baš takva kakvom je likovi gore prikazuju. Ja sam programer u četrdesetima, imam znanja koja su moderna i ne mogu naći posla. Tako stvari stoje realno a ne frizirano