U domaćim je kampanjama skupnog financiranja (crowdfunding) do danas prikupljeno gotovo 10 milijuna kuna, a 5.3 milijuna je prikupljeno samo u 2015. godini, pokazuje analiza bloga Crowdfunding.hr. Istraživanje objavljeno na ovom blogu pokazuje kako u Hrvatskoj iz godine u godinu vidimo napredak u broju projekata koji se financiraju na ovaj način ali i da je količina prikupljenog novca sve veća. Samo u prošloj godini prikupljeno je više nego ukupno do sada, a godišnji rast je na razini od 90 posto.
- Vidimo veliki pomak u kvaliteti pripreme domaćih crowdfunding kampanja u odnosu na prošle godine. Čini mi se da nam jedino nedostaje više tehnoloških startupa orijentiranih na potrošačku elektroniku koji puno bolje prolaze na Kickstarteru i Indiegogou - komentirao je rezultate istraživanja autor bloga Hrvoje Hafner.
Na različitim crowdfunding platformama u protekloj godini pokrenuto je 63 projekta, a tek njih 23 je prikupilo traženi iznos. Kao primarna crowdfunding-platforma u Hrvatskoj i dalje se koristi Indiegogo, dok je Kickstarter na drugom mjestu. Broj podržavatelja domaćih kampanja u 2015. porastao je na 7673 u odnosu na 6636 iz 2014., a fokus se sa računalnih igara prebacio na 'community' projekte koji čine više od 10 posto pokrenutih crowdfunding-kampanja u Hrvatskoj.
Najviše novca prikupila je crowdfunding kampanja za vlasničke udjele poslovnog anđela Hrvoja Prpića za njegov projekt online trgovine Trillenium na platformi Seedrs u kojoj je prikupljeno 200.000 funti, dok je kampanja s najviše pojedinačnih uplata bila ona za uređaj Vitastiq, u kojoj je sudjelovalo 873 ljudi.
>> Hrvoje Prpić uspio prikupiti dva milijuna kuna za projekt Trillenium