Na testu

CUPRA BORN 77 eBOOST: Mami poglede, zabavan je u vožnji te bez problema spaja Zagreb i Split

Foto: Mladen Milčić
1/19
26.05.2023.
u 11:25

Isprobali smo prvi električni automobil španjolskog proizvođača sa snažnijim elektromotorom s 231 KS i najvećom baterijom kapaciteta 77 kWh

Cupra je odlično osmišljen projekt Seata, kao luksuzniji sportski podbrend španjolskog proizvođača iz VW grupe, vrlo je brzo našao tržišnu nišu. Formentora, kao prvog posebnog modela Cupre, ima već podosta na našim cestama (lani je registrirano 410 primjeraka), a sjajne reakcije smo vidjeli i testirajući prvi potpuno električni Cuprin model – Born.

Kompaktni Born je tehnički blizanac Volkswagena ID.3, dijele istu platformu, elektromotor i baterije, sličnih su dimenzija i proporcija, no na cesti Born nimalo ne izgleda kao kopija ID.3. Dapače, sasvim je poseban i u atraktivnoj kombinaciji u Aurora plavoj boji i uz 19" crne alu naplatke uz bakreni mat premaz djeluje otmjeno i šik. Jest da se radi o najskupljoj verziji, no Cupra zaista ima osobnost, a dizajn je zbilja dojmljiv, što smo uvidjeli i po mnoštvu pozitivnih reakcija na cesti.

Born je dugačak 432 cm i uz međuosovinski razmak od 277 cm te širinu od 181 i visinu od 154 cm prilično prostran kompaktni automobil. Pomalo je monovolumenskog oblika zbog čega je prostranost u kabini vrlo dobra, no ne izrazitog, pa je i koeficijent otpora zraka, koji je kod električnih automobila vrlo bitan, solidnih 0,27. Proporcije su pogođene, jer automobil je dovoljno velik za ugodan smještaj četvero odraslih i na duljem putovanju, a dovoljno kompaktan za ugodnu vožnju gradskim gužvama. Prtljažnik prima 385 litara.

Elektromotor proizvodi 231 KS i 310 Nm okretnog momenta, što je bez obzira na veliku masu i više nego dovoljno za sportske performanse, sprint do stotke za sedam sekundi. Do 50 km/h je još dojmljiviji, tek 2,9 s. Maksimalna brzina je ograničena na sasvim dovoljnih 160 km/h. Zbog stražnjeg pogona vrlo je okretan i zabavan u vožnji, dok se velika masa osjeti tek pri kočenju. Na autocesti je stabilan i vrlo ugodan.

Uz masu od 1950 kg Born na autocesti na nizbrdici jednostavno nezaustavljivo "leti". Isprobali smo to na brdskoj etapi autoceste Rijeka – Zagreb, kada smo na nizbrdici počeli prestizati sve mnogo snažnije automobile, koji su nas, pak, pretekli koju minutu prije na usponu. Bez dodavanja gasa kliznuli smo kilometrima daleko i još pri tome punili bateriju. A baterija je u testnom Bornu najveća koja se nudi, neto kapaciteta 77 kWh. E to je već paket koji je spreman za duge pruge, bez ikakve štednje smo toga dana iz Zagreba u Gorski kotar, uz određeni dio putovanja po lokalnim cestama, prevalili više od 350 km, uz prosječnu potrošnju od 18,9 kWh/100 km. Na povratku smo se priključili na punjač snage 50 kW uz napunjenost baterije od 8%. Za točno 57 minuta baterija se napunila do 80 posto, koliko preporučuje sama Cupra kao najisplativiju opciju. Ako vam baš treba puna baterija, ostavit ćete kabel u utičnici i za još 28 minuta (zadnjih 20% se puni najsporije) bi bila na 100 posto. Potrošnja u gradu nam je bila oko 17 kWh, na otvorenoj cesti se može spustiti i ispod 15 kWh, dok na 130 km/h raste na još uvijek sasvim prihvatljivih 23 kWh. Uz ovakvu bateriju od 77 kWh, Born je i maratonac s kojim se ne trebate bojati dugačkih putovanja. Uz malo štednje se može doći od Zagreba do Splita bez dopunjavanja baterije, a uz normalnu vožnju autocestom tempom od 130 km/h uz jednu kratku nadopunu. WLTP doseg je 549 km. Vrlo prihvatljivo.

U unutrašnjosti vlada premium osjećaj. Materijali su fini, izrada precizna, a površine čiste, dok se većina funkcija obavlja putem velikog preglednog 12" dodirnog zaslona. Ispred vozača je i 5" zaslon instrumentne ploče. Ergonomija i jednostavnost korištenja su vrhunski, već od prvog sjedanja za upravljač.

Već prvim sjedanjem za upravljač Cupre Born snašli smo se sa svim funkcijama. Sve je pregledno i logično. Uz 5,3" digitalni ekran instrumentne ploče na kojem su najbitnije funkcije testni je model imao i doplatni head-up zaslon (978,50 eura) s proširenom stvarnošću koji projicira važne informacije na vjetrobransko staklo. Sve druge funkcije odabiru se preko 12" displeja s odličnom grafikom i brzim multimedijskim uređajem. Tu je i slika visoke rezolucije Top View kamere koja uključuje prednju i stražnju te dvije bočne kamere, za parkiranje bez problema.

 

Osnovna opremljenost modela eBoost je raskošna pa i cijena od 49.054 eura ne iznenađuje, dok uz dodatnu opremu za testni model treba izdvojiti 55.681 eura.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije