Prvi put u povijesti cijena eurodizela i eurosupera na našim se
nacionalnim benzinskim crpkama izjednačila, pa je za litru, ili crnog ili zlatnog
goriva, potrebno izdvojiti točno osam kuna.
Iako ni dosad razlika nije bila velika, znakovito izjednačavanje
vrijednosti dvaju goriva mnoge je vozače ostavilo bez teksta. Hoće li,
ili bolje, dokle će cijena eurodizela rasti - teško je predvidjeti, no
sigurno je da će se razlika između eurodizela i eurosupera sve više
smanjivati i na drugim crpkama osim Ininih.
Porast popularnosti turbodizela plemenite je benzince potisnuo u drugi
plan, što je šteta jer će svaki strastveni vozač žetone staviti na
zlatno gorivo. Pogledajte samo garaže kolekcionara - u njima nećete
naći modele s oznakama TDI, JTD, HDI
Zbog izjednačavanja cijena goriva, nikako ne i presudnog pri kupnji
auta, predlažemo vam nekoliko benzinskih i turbobenzinskih alternativa
dizelašima. U pravilu je riječ o jeftinijim modelima koji prosječno
troše 30-ak posto više, ali su zato neusporedivo ugodniji za vožnju,
zabavniji su i brži.
Benzin kao imidž
Nijedan prestižni, supersportski ili ultraluksuzni automobil u najpoželjnijem obliku ne postoji opremljen jedino dizelskim motorom. Isto tako, mišljenja smo kako ni "zemaljski" modeli plemenitih gena ili posebnog imidža ne bi trebali biti opremljeni motorom na crno gorivo. Iako je 1,6-litreni common rail turbodizelski motor sa 110 KS najčešći u modelima PSA koncerna pravo remek-djelo u svojoj klasi, ne možemo ga zamisliti u Mini Cooperu. Ako se već pod poklopcem ne može naći najjači turbomotor sa 175 KS, neka to barem bude slabija izvedba 1,6 motora sa 120 KS. Cijena je opet na strani snažnijeg benzinca jer je jeftiniji za oko 12 tisuća kuna. Primjer benzina u službi imidža ponavlja se i u Jaguaru S-Typeu, gdje je PSA koncern smjestio svoj 2,7-litreni V6 dizelski dragulj. Odličan je to motor, ali aristokratskoj mački puno bolje pristaje benzinska šesterocilindarska trolitrenka sa 238 KS.