Dodge je u Americi jedan od najjačih automobilskih brandova, a
automobile čiji grb krasi ovan na našim smo cestama dosad imali prilike
vidjeti samo ako su zalutali ili je zastupnik Dodgea na cestu pustio
"zvijeri" poput Vipera ili Rama. Ovog ljeta na tržište stiže Caliber,
prvi Dodge napravljen za europske kupce. Protekloga tjedna isprobali
smo automobil koji se veličinom i karoserijskom koncepcijom smješta u
trokutu između C i D segmenta te malih SUV-ova te se uvjerili da bi
Caliber mogao u svim tim segmentima uzeti značajan dio kolača.
Neočekivano od Amerikanaca, adut će mu biti i cijena. Iako službeno
cijene nisu objavljene, rečeno je da će Caliber biti desetak posto
jeftiniji od jednako opremljenih kompakata (npr. Golfa ili Mazde3) s
motorima slične jačine. Dakle, početna bi cijena mogla biti oko 19.000
eura.
Jedan od glavnih aduta Dodgeovog pristupa europskim kupcima potječe iz
Volkswagenove tvornice motora. Riječ je o poznatom dvolitrenom
turbodizelašu sa 140 KS i 310 Nm okretnog momenta. S njim bi Dodge osim
vrhunskih performansi trebao dobiti i štedljivost, jer mu je
deklarirana potrošnja malo veća od pet litara.
Benzinsku gamu na početku čine dva agregata iz edicije World Engine,
koje su zajednički razvili DaimlerChrysler, Hyundai i Mitsubishi. Riječ
je o 1,8-litrenom motoru sa 150 KS i 2,0-litrenom sa 156 KS. Mjenjači
su ručni sa 5 i 6 brzina te automatski CVT s Auto Stickom.
Prije paljenja bilo kojeg od tih agregata pažnju će privući Caliberov
agresivni i robusni dizajn, koji u potpunosti opravdava slogan "Its
anything but cute" (u slobodnom prijevodu: sve je samo ne sladak). Neki
će reći da auto nije lijep, ali u Dodgeu očito to nisu ni željeli.
Potvrđuje se to i u unutrašnjosti, u kojoj jakost i čvrstina
prevladavaju pred glatkoćom i finoćom. Međutim, bitnije je da
funkcionalnosti i ergonomiji ništa ne nedostaje, štoviše, bolja je od
mnogih konkurenata.
Više o temi