Pritisak posebno osjećaju vlasnici vozila, čiji limeni ljubimci ovih dana troše dobar dio njihovog dnevnog budžeta. Dodatni izazov predstavlja nestašica materijala i dijelova za vozila, a čekanje na dostavu novog vozila može biti vrlo dugo. Najbolji je put, stoga, pripaziti na neke sitnice u vožnji i održavanju vozila, koje dugoročno znače uštedu. Racionalna vožnja donosi brojne koristi: štedi se gorivo, vozilo se ne izlaže opterećenjima pa su i troškovi održavanja manji. Uz to, racionalna vožnja je i sigurnija vožnja, što je naravno i najvažniji razlog zašto se odlučiti za nju.
Prvenstveno, izbjegavajte agresivnu vožnju. Pod agresivnom vožnjom podrazumijevaju se nagla ubrzavanja i intenzivna kočenja. Što prije želite dovesti vozilo na željenu brzinu, morat ćete uložiti više energije za to. Kasnije, kada ćete vozilo htjeti usporiti ili zaustaviti, uloženu ćete energiju kočenjem morati pretvoriti u toplinu i izbaciti je u okoliš. Osim toga, naglo kočenje opterećuje kočne uređaje i više troši pneumatike. Valja imati na umu da se uređaji poput diskova, kočnih pločica, opruga i amortizera moraju mijenjati simetrično, i na lijevoj i na desnoj strani pri neispravnosti nekog od tih dijelova podvozja, što možemo onda smatrati i dvostrukim troškom uslijed neoprezne vožnje.
Zatim, kada je god moguće, ubacite u višu brzinu. Što se motor brže okreće, češće dobiva gorivo. Stoga u vožnji, kako ne bi postizali preveliku brzinu vrtnje motora, nastojte voziti u što višoj brzini mjenjača koju dozvoljava vučna sposobnost motora ili koju vam preporučuje indikator na kontrolnoj ploči vozila. To, naravno, ne podrazumijeva prebrzu vožnju u neprikladnim uvjetima.
S dolaskom ljepših dana, i temperature u vozilu logično rastu. Optimalna temperatura važna je za koncentraciju vozača, stoga je važno i da se vozilo po potrebi pravilno rashlađuje. U gradskim uvjetima vožnje preporučuje se rashlađivati vozilo spuštenim prozorima, a na otvorenoj cesti koristite klima uređaj. Spušteni prozori pogoršavaju aerodinamička svojstva automobila pri većim brzinama, a za pogon klima uređaja koristi se dio snage motora neovisno o brzini vozila. Stoga je uputno da unutrašnjost automobila rashlađujete spuštanjem prozora pri manjim brzinama, a da pri vožnji na otvorenoj cesti držite prozore zatvorenima i koristite klima uređaj. Ipak, ne koristite klima uređaj kada to nije potrebno.
Ne zaboravite redovito provjeravati tlak u pneumaticima vozila. Pneumatici se tijekom vožnje stalno deformiraju, za što se troši energija. Što je tlak u pneumaticima bliže tlaku koji preporuča proizvođač vozila, pneumatici će se manje deformirati, odnosno manje će se energije trošiti na njihovo deformiranje. Prenizak tlak pneumatika nepovoljnije utječe na vijek trajanja samih pneumatika i goriva, a previsok će smanjiti površinu pneumatika u dodiru s prometnicom, što u nekim slučajevima može biti opasno, a može uzrokovati i neravnomjerno trošenje gaznog sloja.
Dobro je prije kretanja isplanirati put i probati izbjeći prometne gužve. Vožnja u gužvi troši puno goriva jer traži puno kretanja iz mirovanja, ubrzavanja, kočenja i rada motora u praznom hodu. Takav režim vožnje povećava potrošnju goriva, budući da se za svako ubrzanje mora potrošiti puno energije. Unaprijed isplanirajte najkraći put tako da obaveze rasporedite na način da ih sve odradite u jednom putovanju u jednom smjeru. Za ovakvo planiranje putovanja na raspolaganju su različite aplikacije koje vam mogu ponuditi najkraću rutu koja povezuje vaša stajališta. U uvjetima gradske vožnje pak izbjegavajte pretjecanje.
Jednako tako, predviđajte promet nekoliko koraka unaprijed. Ukoliko izdaleka vidite da nailazite na crveno svjetlo na semaforu, oštar zavoj ili bilo kakvu situaciju koja ne zahtijeva momentalno naglo kočenje, otpustite papučicu gasa i koliko je god to moguće, prije upotrebe kočnica, pustite da motor usporava vozilo.
Kad putujete, ne opterećujte vozilo nepotrebno. Svaka masa kojom se dodatno opterećuje vozilo zahtijeva više goriva za njeno ubrzavanje i vožnju. Ispraznite prtljažni i putnički prostor od stvari koje vam nisu potrebne. Krovni nosači i kutije, osim što predstavljaju dodatne mase, imaju vrlo nepovoljan učinak na aerodinamičnost vozila, što drastično povećava potrošnju goriva iznad brzina preko 90 km/h. Stoga, ako vam stvarno nisu potrebni, skinite krovne nosače i kutije.
Na kraju, obavezno održavajte svoje vozilo na odgovarajući način. Zaprljanost filtera zraka i goriva, korištenje motornog ulja neodgovarajuće gradacije, neispravne brizgaljke goriva, nepodešeni rasplinjač, neispravan eko-test na tehničkom pregledu, itd., osim što skraćuju životni vijek motora, povećavaju i potrošnju goriva. Vodite brigu o redovnim servisima svojeg vozila, jer tako možete prevenirati buduće skuplje popravke.