INTERVJU Bob Lutz, potpredsjednik General Motorsa za globalni razvoj produkata

Gasi se proizvodnja aktualne Corse

aut_gasi_tx.jpg
import
24.07.2006.
u 13:28

British International Motor Show i svjetska premijera nove Opel Corse bili su odličan povod za razgovor s Bobom Lutzom, čovjekom koji je u General Motorsu zadužen za globalni razvoj modela, te samim time i za novu Corsu.

VL: Koliko je ljudi radilo na razvoju nove Corse, te koliko je cjelokupni projekt stajao?
LUTZ: Nova generacija Opel Corse razvijana je u suradnji Fiatovih i GM-ovih stručnjaka, pa ne treba čuditi ni podatak kako su neki dijelovi identični. Takva suradnja pomaže i jednoj i drugoj strani da što bolje pripreme novi proizvod, ali je teško nakraju izračunati koliko je novca u to uloženo. Osim toga, GM ima tim ljudi koji su zaduženi za razvoj novih modela a, ovisno o potrebi, zovu stručnjake iz pojedinih segmenata kako bi napravili svoj dio posla, pa je samim time i teško precizno odgovoriti koliko je ljudi radilo na razvoju.

VL: Koliko je trajao razvoj novog automobila?
LUTZ: Govorimo li o dobu od samog početka razvoja automobila, proteklo je oko 48 mjeseci. No, s obzirom da neki proizvođači to razdoblje ne računaju tako, nego od trenutka kada je automobil idejno i vizualno dovršen, pa do faze proizvodnje, za taj nam je dio bilo potrebno 22 mjeseca.

VL: Što očekujete od nove, četvrte, generacije Corse?
LUTZ: U najmanju ruku, realno je reći da očekujemo bolje prodajne rezultate od još aktualnog modela, što dakako opravdavamo većim dimenzijama automobila, modernijim izgledom i kvalitetnijim materijalima. Takva se očekivanja temelje i na činjenici da će nova Corsa biti nešto jeftinija, ako se uzme u obzir ista razina opreme. Plan je prodaje za 2007. oko 370 tisuća vozila.

VL: U Hrvatskoj se istodobno prodaju aktualna Astra i prethodna generacija pod imenom Astra Classic. Planira li se isti princip i za Corsu?
- Ne, sadašnji planovi ne idu u tom smjeru. Nema govora o istovremenoj prodaji dviju generacija Corse jer se uskoro gasi proizvodnja treće generacije.


Povoljnija cijena

Dan uoči novinarskog dana Opel je novinarima, ali i ograničenom broju običnih posjetitelja, predstavio novu, četvrtu, generaciju Corse. Spektakularno predstavljanje uz helikoptere i reggae i hip-hop pjevača Seana Paula bilo je događaj dana u Londonu. Dosad je proizvedeno više od 18 milijuna ovog gradskog automobila, nova generacija bit će dostupna u listopadu. Nove i modernije linije - uz nešto povoljniju cijenu - trebale bi pridonijeti uspjehu. U ponudi će se odmah naći izvedba s trojim i peterim vratima, a velika je zanimljivost integrirani sustav nosača FlexFix koji se prvi put pojavljuje u automobilu serijske produkcije. Nova Corsa u mnogim detaljima sliči na nešto veću Astru kojoj se približila i dimenzijama. Obje varijante duge su 399,9, široke 173,7 te visoke 148,8 centimetara, što je četiri cm više od još aktualnog modela. Tu je i međuosovinski razmak od 251,1 cm. Sličnosti modela s troja i petero vrata su velike, no zajednički su im prednji blatobrani, poklopac motora, branik i prednja svjetla. Ponudu agregata činit će po tri benzinca i dizelaša. Osnovni je model 1,0 Twinport od 60 KS, zatim je tu 1,2 Twinport od 80 te 1,4 Twinport od 90 KS. Dva dizelaša su obujma 1,3-litre sa 75 odnosno 90 konja, a tu je i potpuno novi 1,7 CDTI od 125 KS. Bogatija oprema uz korištenje kvalitetnijih materijala, te povećana sigurnost, krase većinu novih generacija automobila, pa i Opelovu Corsu.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije