Google novim izvješćem o oglašavanju napada televiziju i pokušava joj oteti oglašivače, piše Guardian. Naime, Google u tom dokumentu analizira reklamne kampanje u osam država koje pokazuju da su oglasi na YouTubeu, koji je u vlasništvu Googlea, u 80 posto slučajeva puno učinkovitiji u povećanju prodaje od televizijskih oglasa.
Google savjetuje oglašivačima da bi trebali u YouTube ulagati do šest puta više od sadašnjih iznosa.
– Utvrdili smo da se, dok televizija održava snažan utjecan u digitalnom dobu, u digitalni video ulaže premalo u više kategorija koje smo mjerili u Velikoj Britaniji, Francuskoj i Njemačkoj – rekao je Lucien van der Hoeven iz MarketSharea, jedne od tvrtki koju je Google angažirao za analizu.
Ne iznenađuje što je izvješće naišlo na negativne reakcije televizijske industrije. U Thinkboxu, britanskoj kući televizijskih oglašivača, kažu da analiza ne shvaća bit televizijskog oglašavanja te da bi povećanje ulaganja u YouTube tvrtkama donijelo kontraefekt.
– Prava vrijednost televizijskog oglašavanja nije samo u povratku ulaganja već u postizanju povratka ulaganja na najvišim razinama ulaganja – rekao je Matt Hill iz Thinkboxa.
Nedavno istraživanje agencije Ipsos i 24 sata pokazalo je da je internet prvi put u povijesti u Hrvatskoj zasjeo na medijski tron, odnosno da 61 posto Hrvata internet koristi kao glavni izvor informacija, a 29 posto televiziju.
>> Prije 9 godina na YouTube je postavljen prvi video
>> Ludiranje u virtualnom svijetu donosi milijune dolara
TV oglašavanje je totalni promašaj.Ja probao iz prve ruke više puta. Ne samo da je neučinkovito i preskupo nego nijedna TV kuća neće vam reći stvarni doseg tj koliko će ljudi vidjeti vaš oglas. Taj broj je puno manji nego što oni tvrde. No i digitalno oglašavanje nije naročito ako čovjek nije upućen, treba biti vrlo oprezan sa trošenjem sredstava za oglašavanje. Najveća ludost je što korporacije plaćaju velike iznose etabliranim agencijama za tobože efikasno oglašavanje. Taj model mora propasti i korporacije moraju početi uzimati ljude koji im znaju donijeti učinak a ne plaćati astronomske sume neefikasnim etabliranim agencijama. Novo doba je došlo nepovratno