Hard test: Opel Astra

Turbobenzinac ide odlično, a troši 5,7 l/100 km

Opel Astra
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
1/8
21.04.2016.
u 18:00

Tradicionalistima kod ove izvedbe Astre smetaju tri cilindra i mali 1-litreni motor. Nepotrebno

Nakon proglašenja automobilom godine u izboru automobilskih novinara, nova Opel Astra dobila je još jedan snažan podstrek na našem trištu. Prošlog je mjeseca - prvi put od 2012. godine - Astra sa 462 prodana primjerka na godišnjoj razini po broju registracija prestigla najvećeg konkurenta, Volkswagen Golfa (450). Tako je postala najprodavaniji novi auto u Hrvatskoj u prva tri mjeseca ove godine. Koliko je dobra nova Astra isprobat ćemo na našem dvomjesečnom hard testu vozeći peterovratnu Astru s novim 1-litrenim turbo benzincem od 105 KS.

Opelovi su stručnjaci znatno smanjili masu. Primjerice, testni model s 1-litrenim motorom je 155 kg lakši od usporedivog prethodnika, što se itekako osjeća u vožnji i na potrošnji. Dužinom je ostala slična staroj (437 cm), dok je međuosovinski razmak smanjen za 2,3 cm (na 266 cm). Ali, mjesta u kabini, pogotovo straga, ima više. Prostor za koljena povećan je za čak 3,4 cm. Prtljažnik je ostao na solidnih 370 litara, čime je - zahvaljujući trendu sve većih prtljažnih prostora kod kompakata - među najmanjima u klasi. Ali, tko treba veći prtljažnik izabrati može karavansku verziju.

Živahan i štedljiv

Užitak u vožnji i udobnost, što zbog poboljšanja ovjesa a što zbog smanjenja mase, sada su na razini najboljih u segmentu. Isto vrijedi i za precizan 5-stupanjski ručni mjenjač. Posebno se ističu duboka i udobna sjedala koja je Opel zaista temeljito razvijao čak pet godina, a na njih otpada nevjerojatnih 10 do 12% vrijednosti čitavog auta. Ali, isplatilo se jer se putnici u Astri zaista osjećaju kraljevski, kao u foteljama pa ni duži put ne ostavlja nikakve tragove.

Tradicionalistima kod ove izvedbe Astre smetaju tri cilindra i mali 1-litreni motor. Nepotrebno, jer radi se o vrlo uglađenom i modernom agregatu koji je vrlo sličan godinama nagrađivanom Forovu Ecoboostu. Ne bojte se ni zvuka, jer mali, ali žilavi Ecotec ne zvuči kao klasičan trocilindraš, a zbog turba ponekad iznenadi i sportskim tonom. Želite li benzinski motor, a niste prezahtjevni, ovo je idealna mjera za vas. Mali turbo trocilindraš razvija 105 KS i 170 Nm okretnog momenta već od 1800 o/min.

Foto: Petar Glebov/PIXSELL

Foto: Petar Glebov/PIXSELL

Mnogo je življi (11,2 s do stotke, najveća brzina 200 km/h) od početnog atmosferskog 1,4-litrenog motora sa 100 konja, a i potrošnja mu je osjetno manja. Prosječna tvornička je 4,4 l/100 km, a mi smo na našem testu izmjerili 5,7 l/100 km.

Najisplativija benzinska opcija

Na otvorenoj cesti pri vožnji od 80 km/h potrošnja nam je bila 4,6 litara, na auto cesti pri 120 km/h Astra troši 5,7 l, dok smo u gradu izmjerili 7,0 l/100 km. Sve u svemu, jako dobro, uz napomenu da Astra 1,0 Turbo, kao i svaki turbobenzinac, ako se u gradskoj vožnji ne pazi s papučicom gasa, lako potroši i više od 8 l/100 km. Jedino je spremnik goriva mogao biti nešto veći od 48 litara. Stoga, ako ne radite mnogo kilometara, mali je trocilindraš najbolja opcija - prvi je dizelski motor od njega više od 10.000 kuna skuplji, a u odnosu na 1,4 atmosferski benzinac sa 100 KS za testirani 1,0 Turbo treba doplatiti oko 5000 kuna. Cijena Astre s ovim motorom i drugim po redu Enjoy paketom opreme stoji 131.997 kuna. Uz dodatnu opremu u testnom autu penje se na 143.655 kuna.

Ključne riječi

Komentara 5

Avatar dr. Evil
dr. Evil
21:03 22.04.2016.

Šta je mnogo, mnogo je kume!

DU
Deleted user
23:12 21.04.2016.

30t kn pre skupo....takav benzinac nesmije kostati iznad 100t kn....cijena od 130t kn je prihvatljiva za diezel uz full opremu....

Avatar Milokliz
Milokliz
10:43 22.04.2016.

Ono čega nema ne može se pokvariti. Ovi mikro turbaci u moju kuću neće...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije