Fiat 500 hrvatski je automobil 2008. godine. Drugo mjesto, prema ocjeni
Hrvatskog novinarskog žirija, pripalo je Mazdi2, a treći je Nissan
Qashqai. Zlatni, Srebrni i Brončani volan pobjednicima će biti uručeni
potkraj siječnja sljedeće godine, na svečanosti koja će otkriti i
dobitnike 14 posebnih priznanja.
Fiat 500, Kia ceed, Mazda2, Nissan Qashqai, Peugeot 308 i Renault
Laguna borili su se u četvrtak za mjesto na vrhu, za titulu HR auto
2008.. Poput pravih titana iz grčke mitologije, tih šest finalista
prestižnoga izbora za nacionalni automobil godine - koji 14. godinu
organizira Zbor automobilskih novinara Hrvatskoga novinarskog društva -
najbolje su što je autoindustrija ove godine ponudila.
Svi su redom traženi, svi nude dobar omjer uloženoga i dobivenoga.
Stoga ne čudi što se do posljednjeg trenutka nije moglo naslutiti tko
će ponijeti titulu. Za najveće favorite slovili su Fiat 500 i Mazda2,
no nakraju je žiri prednost ipak dao reinkarnaciji nekad popularnog
fićeka, i to sa 72 boda, prema Mazdinih 55 te Nissanova 44.
Završni okršaj odvijao se, dakle, u srijedu. Testni dan na kojem su
finalisti morali usporedno pokazati za što su sve sposobni Zbor
automobilskih novinara organizirao je u suradnji sa AMC Centrom za
sigurnu vožnju. AMC-ov poligon u Mićevcu logičan je izbor, jer je
opremljen i simulatorima vožnje na snijegu, ledu, u kišnim uvjetima...
Upravo su takvi bili i ispiti koje su za finaliste pripremili
stručnjaci iz AMC Centra za sigurnu vožnju. Uz brzu izmjenu vozne trake
(tzv. Los-test) na suhoj i skliskoj podlozi, mjerenje zaustavnog puta
na skliskoj podlozi, kočenje s izbjegavanjem prepreke, usporedbu
radijusa okretanja, upravljivost vozila, žiri je testirao i mogućnost
prijevoza putnih torbi i dječjih kolica, ali i smještaj dječje
sjedalice.
Jer, automobil godine mora ispuniti kriterije praktičnosti,
isplativosti, dobrih voznih osobina, kvalitete. Naravno, emocije pritom
nije moguće isključiti, što je također kumovalo Fiatovoj pobjedi.
Deset medija u novinarskom žiriju
U konkurenciju su u startu ušli svi novi automobili koji su predstavljeni ove godine, a na hrvatsko tržište stižu do kraja ožujka sljedeće godine. Bilo ih je ukupno 39, a članovi Zbora automobilskih novinara, koji djeluje pri Hrvatskom novinarskom društvu, glasovanjem su izabrali šest finalista. Finaliste je potom na testnom danu još jednom isprobalo deset članova žirija, kako bi o njima moglo donijeti konačni sud. Hrvatski novinarski žiri Zbora automobilskih novinara HND-a čine Mato Pavličević (slobodni novinar), Sandra Mikulčić (Večernji list), Mirko Vukotić (Glas Slavonije), Majda Lojo (Auto servis), Edi Prodan (Novi list), Zvonimir Vogrinc (Auto moto magazin), Ozren Adamović (Auto motor i sport), Matko Jović (Autopartner), Dubravko Kuleš (Vjesnik) i Hrvoje Gattin (AutoNet).