Nitko ne voli biti u dugom redu na blagajni, a u prosincu smo sve češće u takvoj situaciji u dućanima i šoping centrima. Brze blagajne i pogotovo automatske blagajne ponekad spašavaj situaciju, ali i one se znaju nagužvati. Automatske se često i pokvare, a niti ih nema puno. Kada bi barem postojao neki jednostavniji način za kupnju u šoping centrima! Upravo na tome radi jedan hrvatski startup koji razvija vlastitu aplikaciju za šoping ScanShop.
ScanShop omogućuje jednostavnije iskustvo kupovine tako da omogućava kupcu da u trgovini samostalno skenira željene artikle preko vlastitog mobitela i tako preskoči čekanje u redovima za blagajnu.
- Kao što ste rekli automatske blagajne se nekad pokvare, a taj problem koji smo često i sami iskusili je potaknuo ideju o razvoju naše aplikacije, sve današnje uspješne aplikacije su vrlo stabilne i imaju izvrsno korisničko iskustvo što je i naš prioritet od početka. S obzirom na tehnička znanja tima ne očekujemo probleme u stabilnosti aplikacije. U Hrvatskoj trenutno nema sličnih aplikacija, no u EU postoji nekoliko aplikacija koje razvijaju slične funkcionalnosti i u nekim segmentima razvoja su došli i dalje od nas, ali niti jedna aplikacija još nije u širokoj primjeni. Posebnost naše aplikacije je da je okrenuta korisniku i naša vizija je da se može koristiti u svim trgovina raznih namjena - priča nam Luka Buljan iz ScanShopa.
Aplikaciju razvijaju nešto više od dvije godine, a u projekt su od ideje do traženja financija krenuli prije četiri godine. Uz Luku Buljana osnivači ScanShopa su i Matija Stepanić te Nino Crljenec, a na projektu su angažirali i nekoliko kolega developera te dizajnera.
VIDEO Evo kako ScanShop funkcionira
Njihova aplikacija nedavno je ostavila i suradnju s hrvatskim trgovačkim lancom NTL, a dobili su podršku i EU fondova. NTL je nedavno objavio da su omogućili testiranje ove aplikacije u vlastitim trgovinama.
- Drago nam je što imamo priliku prvi testirati inovativni hrvatski proizvod i provjeriti koje su tehničke i operativne mogućnosti za njegovu provedbu. Uz podršku malim tehnološkim start up tvrtkama, svakako nam je cilj kupcima omogućiti još veće zadovoljstvo kupnje. Uvođenjem ScanShopa potencijalno se otvara mogućnost za bolje iskorištenje vremena naših djelatnika kako bi oni, umjesto na blagajni, bili na usluzi kupcima prilikom odabira proizvoda, kaže direktor NTL-a Martin Evačić.
„Sretni smo što je nas je NTL prepoznao kao mogućeg partnera i omogućio nam da testiramo aplikaciju u stvarnim uvjetima. U ovoj fazi će to činiti razvojni tim ScanShopa uz podršku djelatnika NTL-a, a nadamo se da će upravo saznanja iz testne faze omogućiti da ScanShop još više napreduje, te uz podršku investitora bude što prije dostupan široj javnosti i u što većem broju trgovina.“ izjavio je Luka Buljan ispred tehnološkog tima koji razvija aplikaciju.
Luku smo pitali i kako cijeli proces takvog automatskog šopinga izgleda, i još važnije kako će izgledati provjera kupnje i da se kupac ne osjeća neugodno na izlasku iz trgovine.
- Proces kontrole košarice je jedan od najvećih izazova u sustavima za automatsku kupovinu. U trenutnoj verziji razvoja Scanshop prati težinu kupljenih proizvoda te će se na mjestu izlaska iz trgovine na postojećim uređajima za mjerenje težine usporediti težina košarice i skeniranih artikala. U slučaju razlike, trgovina ima pravo napraviti skeniranje cijele košarice kupca kako bi utvrdio razliku. Aplikacija će proizvode koji imaju najveću vrijednost prikazati izdvojeno što će olakšati i brzu vizualnu kontrolu od strane prodavača a povremena provjera dijela ili cijele košarice osigurat će da kupci obrate pozornost na točno skeniranje artikala. U sljedećoj fazi razvoja cilj je napraviti sofisticiranu metodu praćenja svake košarice sustavom koji će strojnim učenjem i računalnim vidom s visokom razinom sigurnosti utvrditi broj artikala koji su u košarici te tako omogućiti aplikaciji da odmah upozori kupca da postoji razlika između skeniranih artikala i košarice. Amazon GO ima drugačiji pristup i njihov koncept je „just walk out“ način kupnje za koji nije još poznato da li može raditi za trgovine vrlo velikog formata i njihov sustav ima neke druge izazove od našeg - pojašnjava Buljan.
Razvoj aplikacije podržan je od strane Europskog fonda. Ukupna vrijednost projekta iznosila je 1.600.171 kunu od kojih je Fond financirao 85 posto.
Financiranje je omogućio Europski fond za regionalni razvoj, program OP konkurentnost i kohezija 2014 – 2020 za male i srednje poduzetnike, s ciljem potpore u procesu tranzicije iz početne faze u proizvod koji ima komercijalnu vrijednost. U sklopu financiranih aktivnosti, aplikacija je prošla put od faze prototipa i početnog razvoja Android i iOS aplikacije s osnovnim funkcionalnostima u Bekend sustavu do faze u kojoj je spremna za korištenje u trgovinama, doduše još uvijek s početnim setom funkcionalnosti.
„Zadovoljni smo sa stupnjem razvoja koji smo uspjeli ostvariti u sklopu EU projekta, međutim sada smo u potpunosti usmjereni na nove izvore financiranja za drugu fazu razvoja, ali istovremeno i razgovore s lancima koji će biti voljni testirati aplikaciju u svojim trgovinama“, zaključio je Luka Buljan.