Hrvatski Telekom jučer je na konferenciji Windays koja se ovoga tjedna održava u Rovinju najavio uvođenje usluge koja će ljubiteljima knjiga omogućiti pristup i čitanje omiljene literature u svakom trenutku i sa svakog mjesta. Točnije, u ponudi će se naći nova usluga pod nazivom Planet9 koja će krajnjim korisnicima omogućiti pristup željenoj literaturi, a hrvatske izdavačke kuće istodobno će moći vrlo jednostavno plasirati i prodavati svoje sadržaje u elektroničkom obliku.
Čitanje na svim sučeljima
Planet9 omogućuje čitanje sadržaja na svim sučeljima. Tako će korisnici moći kupiti željenu knjigu putem interneta i čitati je na računalima, uređajima koji rade na operativnom sustavu Android te na IOS-u (iPhone i iPad) i e-čitačima – uređajima koji pružaju najbolje iskustvo čitanja elektroničkih publikacija te koji se temelje na eInk tehnologiji. Dodatno,Planet9 osigurava isto iskustvo kupnje elektroničkih knjiga na svim uređajima te korisniku omogućuje da jednom kupljenu knjigu čita na bilo kojem uređaju.
Očekuje se da će usluga biti potpuno dostupna od lipnja 2011. godine, a izdavači odlučuju koje naslove i po kojoj cijeni čitatelji mogu kupiti. Planet9 namijenjen je svim korisnicima u Hrvatskoj, bez obzira na operatora.
Virtualni desktop i softver također su nove usluge koje je HT jučer predstavio na Windaysima. Računalstvo u "oblaku" dominantna je tema u IT već dulje vrijeme, pa je tako zavladala i Windaysima, a prigrlio ju je, naravno, i HT te implementirao u svoje usluge. – One se temelje upravo na popularnim "oblacima" i namijenjene su svim segmentima poslovnih korisnika – objasnila je Irena Jolić Šimović, članica uprave HT-a i glavna operativna direktorica za poslovne korisnike. Riječ je o tome da u tvrtkama koje se koriste ovom uslugom ne trebaju više paziti i razmišljati o ulaganjima u IT niti moraju trošiti na taj segment u obliku kapitalnih ulaganja. Jer usluga virtualnih desktopa i softvera nudi sve, tako da se poslovnjaci mogu baviti svojim primarnim poslovima i ne razbijati glavu IT-om – naglasila je Irena Jolić Šimović. Uz to, prednost je koju nove usluge donose korisnicima i sigurnost pohranjenih podataka. Podaci se arhiviraju u Data Centru, gdje se u skladu s najvišim IT standardima, uz stalan nadzor infrastrukture, provode standardne backup procedure – ponovila je Irena Jolić Šimović, dodajući da su u HT-u prepoznali trend i mogućnost te zasukali rukave i napravili ponudu za koju vjeruju da će biti široko prihvaćena. Jer potrebno je tek doći i 'kupiti' uslugu poput mobitela.
Usluge u "oblaku"
– Ovakve usluge do sada su na tržištu najčešće bile kreirane prema potrebama velikih poslovnih korisnika. No, uz velike poslovne subjekte, HT također želi pridonijeti napretku malih i srednjih poduzetnika koji imaju vrlo važnu ulogu u cjelokupnom hrvatskom gospodarstvu. Svoju smo ponudu stoga prilagodili i njihovim potrebama. Nove usluge tako će biti moguće koristiti na razdoblje već od samo jednog mjeseca, vrlo su fleksibilne, a instalacija je brza i jednostavna – izjavila je Irena Jolić Šimović.
– Usluge u "oblaku", o kojima se u posljednje vrijeme intenzivno govori, jedno su od područja u koje HT ulaže i namjerava i dalje ulagati, a te usluge rezultat su strategije kojom se HT želi dodatno pozicionirati u ICT segmentu poslovanja – naglasila je Jolić Šimović.
HT nudi potpunu funkcionalnost i sigurnost te kapacitete koji su dostupni kad god to korisnik zatraži. Servisna je podrška osigurana 24 sata na dan, 7 dana u tjednu, potrebno je tek da korisnik ima dostupnu mrežu te ni u ovom slučaju nije uvjet da bude iz HT-a. Budući da je riječ o uslugama koje su u testnoj fazi, za sada nisu formirane cijene, no bit će, kažu u HT-u, u vrijednosti jeftinije kave.