Studeni nas, u pravilu, asocira na hladnije vrijeme, pa posegnemo za toplijom odjećom kako se ne bismo prehladili. Automobilu ne možemo navući kaput i tople čizme, ali neke stvari ipak možemo napraviti kako se ne bi 'prehladio'.
Da bi automobil što lakše preživio hladne zimske mjesece potrebno ga je za to pripremiti. Najteža su mu jutra, kada je u pravilu najniža temperatura. Nepripremljeni vozači toga obično postanu svjesni tek kad zakasne na posao zbog toga što nisu uspjeli pokrenuti automobil. Najčešće je uzrok akumulator, odnosno nedovoljna razina elektrolita, no pravi razlog može biti i, primjerice, u alternatoru ili neispravnim kabelima. Kako biste zaobišli takav scenarij, krajnje je vrijeme da automobil podvrgnete kontrolnom pregledu. S obzirom da rijetki imaju potreban alat - ali i znanje - za provjeru svega što je potrebno preporučamo posjet serviseru. To je najbolji način da izbjegnete živciranje, gubljenje vremena, ali i trošak kasnijeg popravka, koji je obično nekoliko puta veći od cijene preventivnog pregleda.
Pored obavezne provjere akumulatora, i čišćenja klema, treba provjeriti kablove odnosno pogledati jesu li svi dobro postavljeni, stoje li čvrsto na svome mjestu ili su, možda, negdje oštećeni. Zimi stradaju i limeni dijelovi, pa bi eventualne pukotine i oštećenja laka trebalo sanirati prije zime, jer zima može povećati oštećenje.
Nešto ipak možete napraviti i sami. Važno je napuniti posudu za tekućinu za pranje stakala sredstvom koje se ne smrzava do određene temperature. Tekućina koja 'drži' do -15 stupnjeva Celzija trebala bi biti dovoljna. Pogledajte u kakvom su vam stanju gume. Hladniji dio godine traži kvalitetnu zimsku gumu. Nadalje, iako se ove tekućine rijetki vozači sjete, ispravna kočiona tekućina vrlo je važna. Nadalje, ono što svatko može ali i treba napraviti je detaljno očistiti automobil. Dobro oprana stakla s unutrašnje strane povećavaju sigurnost vožnje, jer su nečista stakla uzrok i jačeg rošenja i magljenja stakla.