Instagram, online servis za dijeljenje fotografija, dostigao je milijardu aktivnih korisnika diljem svijeta. Kako bi potaknuli nastavak rasta, aplikaciji su dodali novu mogućnost – TV. Točnije, omogućili su svojim korisnicima da objavljuju videouratke koji mogu trajati sat vremena. Naime, dosad je Instagram omogućavao tek jednominutne videe. Možete ih objaviti na svom profilu jednako kao i fotografiju, ili pak u zasebno u značajki moja priča (story).
Na Instagram TV-u (IGTV) svoj jednosatni video može objaviti bilo tko, a osobitost je što omogućava video u vertikalnom formatu ili, kako objašnjavaju iz Instagrama na svom blogu, u prirodnom položaju držanja mobitela. Jer, iako je Instagram moguće koristiti i na desktopu, odnosno računalu, uglavnom se koristi na mobitelima, a posebice to čine oni mlađi od 25 godina.
Osim što je značajka IGTV dostupna unutar Instagramove aplikacije, jednako tako postoji i kao samostalna aplikacija na oba operativna sustava – iOS i Androidu pa ljubitelji videa mogu odvojiti aplikacije. Na zasebnoj IGTV aplikaciji video automatski počinje. Inače, na IGTV-u, osim ljudi koje pratite, možete vidjeti i izbor najpopularnijih i najgledanijih videouradaka i, naravno, kao i sve ostalo pretraživati.
Napori Instagrama da postane najpopularnija platforma za originalne amaterske uratke počeli su nakon što je njihov vlasnik Facebook na svojoj mreži postavio značajku Facebook Watch, ali i počeo plaćati autorska prava za proizvodnju profesionalnog sadržaja raznim medijskim kućama. Oba koncepta, i onaj na Instagramu i na Facebooku, zapravo ciljaju na mladu publiku, ali i na otimanje publike i korisnika Googleovu YouTubeu. Instagramov TV prije svega je direktno ‘bačena rukavica’ YouTubeu. Nakon što su osvojili milijardu prosječno mjesečno aktivnih korisnika, krenuli su još ambicioznije. Usto valja naglasiti da Facebook i Instagram djeluju zajedno. Točnije, bilo koji uradak s Instagrama vrlo je jednostavno dijeliti i na Facebooku pa tako i nove videouratke s IGTV-a.
Platforme imaju različitu ciljanu publiku, Facebook je u osnovi namijenjen povezivanju obitelji i prijatelja te potiče međusobno dijeljenje sadržaja, dok je Instagram zamišljen kao platforma na kojoj bez problema i posebnih interakcija možete pratiti većinu korisnika (osim onih koji su zaključali profile), točnije namijenjen je praćenju poznatih ljudi ili tema koje vas zanimaju, odnosno raznih blogera i influencera. Za sada nije predviđen poseban način oglašavanja unutar videa, no može se očekivati da će funkcionirati jednako kao na YouTubeu te da će kreatori sadržaja moći i profitirati od svojih videa. Uostalom, i iz Instagrama poručuju da im je cilj da autori i zarade na svojim kreativnim radovima, baš kao i na Googleovu YouTubeu.
Osim što je IGTV sada direktna konkurencija YouTubeu, Instagram se odavna već obračunao sa Snapchatom. Zapravo su sve njihove ideje preuzeli i nadogradili ih ili moderirali na svoj način ili jednostavno ukrali. U svakom slučaju Snap je pretrpio snažan udarac. Najpoznatija otmica ideje jest story, ili snap. Instagramov story, naime, sve je popularniji, može to biti niz fotografija, videa, pomno uređenih raznim dodacima, filtrima, naljepnicama. Glavna mu je odlika da traje 24 sata i postom nestaje. Istina, ako vam je baš stalo, možete sve iz storyja ostaviti u “naglascima” na svom profilu, koji je svima koji posjete vaš profil dostupan za ponovno ili pak prvo gledanje ako su propustili početna 24 sata u storyjima.
Instagram svakako napreduje, mlađi od 25 ističu ga kao najdražu platformu jer, osim niza mogućnosti vezanih za objavljivanje fotografija, a sada i pravih dugometražnih videa, omogućava i chat, razmjenu poruka, čak i onih koje nestaju, te mu i ništa drugo nije ni potrebno.
Ovo je 10 najskupljih gradova na svijetu - čak 4 iz jedne države: