Gotovo 300 institucionalnih investitora u Volkswagen podnijelo je više milijardi eura vrijednu tužbu protiv tog proizvođača vozila jer smatraju da je prekršio obveze u vezi tržišta kapitala u skandalu s lažiranjem emisija štetnih plinova, objavilo je odvjetničko društvo koje ih predstavlja.
Tužba za naknadu štete od 3,256 milijardi eura podnesena je jučer na regionalnom sudu u Braunschweigu u Donjoj Saskoj, a podnijelo ju je 278 investitora iz cijelog svijeta, uključujući njemačke osiguravajuće kuće i američki mirovinski fond Calpers.
Odvjetničko društvo TISAB objavilo je da se tužba odnosi na VW-ovo zanemarivanje dužnosti prema tržištu kapitala u razdoblju od lipnja 2008. do rujna 2015. godine. Tvrdi se da je VW znao za kršenje pravila u vezi emisije štetnih plinova na njegovim dizel vozilima prije izbijanja skandala u rujnu i da je javnost trebao obavijestiti ranije.
Dionice VW-a izgubile su gotovo trećinu svoje vrijednosti, ili oko 22 milijarde eura, otkako je tvrtka polovicom rujna prošle godine priznala da postoji softver za lažiranje na eko-testovima u više od 11 milijuna njezinih vozila.
Odvjetnička tvrtka također je podnijela prijedlog za takozvani model tužbe, njemački pravni postupak koji koristi sudske odluke kao predložak za nadoknadu štete drugima pojedinačnim ulagačima koji su jednako pogođeni.
"S obzirom na činjenicu da, prema našim saznanjima i iskustvu, Volkswagen uporno odbacuje bilo kakve pregovore o nagodbi, neophodno je bilo podnijeti ovu više milijardi eura vrijednu tužbu", kazao je odvjetnik Andreas Tilp u priopćenju.
Tilp je također u listopadu podnio tužbu u ime malih ulagača.
Tako najvećem njemačkom, a donedavno i svjetskom proizvođaču automobila, prijete dodatni troškovi zbog skandala, s obzirom da su već prije brojne institucije podnijele ili najavile tužbe.
Tako je nedavno američko ministarstvo pravosuđa podnijelo tužbu protiv Volkswagena zbog kršenja zakona o čistom zraku, koja bi njemačkog proizvođača automobila mogla koštati 46 milijardi dolara.
Skandal je izbio u rujnu prošle godine, kada je američka Agencija za zaštitu okoliša (EPA) objavila da neka dizel vozila te tvrtke imaju softver koji na eko-testovima prikazuje znatno manju emisiju štetnih plinova nego inače.
No, VW-u prijete tužbe i u mnogim drugim zemljama, koje iz istog razloga provode istrage. VW je već stavio u rezerve najmanje 6,5 milijardi eura zbog budućih troškova u vezi s tim skandalom. Suočen s najvećom krizom u svojoj 78-godišnjoj povijesti, VW planira niz mjera štednje, od smanjenja investicija do zamrzavanja napredovanja menadžera i oštrog rezanja troškova.
>> I Renault obmanjivao na ekotestovima?
Nitko ne piše koje su posljedice za vlasnike vozila s tim softverima i koliko su oni oštećeni .