U početku godine imali smo priliku prvi put isprobati novi Audijev SUV
model pod nazivom Q7. Tada, na prezentaciji za novinare, doznali smo da
je na neviđeno prodano već 13 tisuća primjeraka, što je odličan poticaj
proizvođaču. Sada smo, pak, imali priliku testirati na domaćem terenu
benzinsku inačicu.
U prva četiri mjeseca prodaje registriran je 51 primjerak luksuznog
modela. Mogli bismo reći najsnažniju, ali nije potrebno s obzirom da se
nudi samo testirani agregat. Riječ je o 4,2-litrenom V8 FSI agregatu
koji pri 6800 okretaja razvija maksimalnu snagu od 350 konja, kojima
pomaže i 440 Nm maksimalnog okretnog momenta koji se nudi pri 3500
okretaja.
Snaga agregata se, zbog poznatog Audijeva quattro pogona, prenosi na
sva četiri kotača uz pomoć automatskog tiptronic mjenjača sa šest
stupnjeva prijenosa. Osim posve automatskog modula na raspolaganju je
manulano mjenjanje pomoću ručice mjenjača ili, pak, pomoću prekidača na
upravljaču.
Moćan agregat pruža mnogo, a još dinamičnije mjenjanje brzina omogućeno
je S modulom. Prvi kilometri Audijem Q7 nekima će nagnati misao kako je
riječ o vrlo glasnom agregatu kakav ne pristaje ovom segmentu
automobila, ali će se tek nakon otvaranja prozora uvidjeti kako je
riječ o pravom sportskom zvuku, koji nije nimalo neugodan, jer ipak je
to zvučna kulisa koju proizvodi 8 cilindara.
Varijabilno prenošenje snage na prednju i stražnju osovinu uz
elektronsku blokadu diferencijala omogućuje jako dobre vozne
karakteristike. Jako dobro prianjanje uz podlogu i pri većim brzinama
može se zahvaliti i aluminijskim naplatcima koji su "obuveni" u gume
dimenzija 275/45 R 20. Sigurnost putnika je na vrlo visokoj razini, a
tome mnogo pridonosi gomila elektronskih pomagala.
Položaj za upravljačem je jako dobar, preglednost se pruža na sve
strane. Lako snalaženje omogućuju parking senzori koji zvučnim signalom
i grafičkim prikazom na LCD ekranu pokazuju moguće prepreke.
Mjesta ima napretek i na prednjim sjedalima i na stražnjoj klupi, te i
u prtljažniku obujma 775 litara.
Mišljenja smo kako je kod ovakvog automobila gotovo nepotrebeno
govoriti o tome koliko troši. Službenih se 13,6 litara, naime, vrlo
lako može popeti i na više od 20, ali to sigurno ne muči ponosne
vlasnike. Teško je pronaći i zamjerke, pogotovo kod modela koji osim
osnovne opreme ima i gomilu toga s liste dodatne opreme.
Najveći model proizvođača iz Ingolstadta u kombinaciji s benzinskim agregatom