NOVO NA TRŽIŠTU Jaguarova nova izvedba

Jagua XKR - snažna mačkica

aut_jag_tx.jpg
import
29.04.2007.
u 11:37

Prije nešto više od godinu dana imali smo priliku prvi puta sjesti za upravljač novog Jaguarova modela XK u Coupe i Cabriolet izvedbama. Sada je na domaće tržište stigla i najsnažnija izvedba, XKR. Riječ je o automobilu za prave znalce i ljubitelje britanske marke koji osim luksuza, koji Jaguar uistinu pruža mnogo, žele i gomilu sportskih uzbuđenja.

Za to se pobrinuo stručni tim koji je ispod haube ugradio 4,2-litreni V8 agregat opremljen sa po 4 ventila na svakom cilindru te super turbo punjačem. Iz toga se agregata pri 6250 okretaja izvlači snaga od 416 KS, čemu je od velike pomoći i maksimalni okretni moment od 560 Nm ostvarivih pri četiri tisuće okretaja. Coupe izvedba teži 1665 kg, a iz mjesta do brzine od 100 km/h potrebne su joj samo 5,2 sekunde. Cabriolet je 40 kg teži, što ga u navedenom ubrzanju čini sporijim za neznatnu 0,1 sekundu.

U odnosu prema običnoj izvedbi, XKR se može pohvaliti snažnijim kočnicama, što se i očekuje od jačeg modela, te je i dizajnerski različit i bogatije opremljen. Sprijeda do izražaja dolazi izmijenjena maska, s novim svjetlima za maglu te usisima zraka na poklopcu motora. Kočiona kliješta nose oznaku R, a straga su tu po dvije ispušne cijevi na svakoj strani, iz kojih se pruža vrhunska zvučna kulisa.

XKR serijski dolazi s metalik bojom, 19-colnim aluminijskim naplatcima, R sjedalima te aluminijskim elementima u putničkoj kabini, što bi osim snažnijeg agregata trebalo opravdati nešto više od dvadesetak tisuća eura nadoplate na obični V8 model od 298 KS koji stoji 112.711 eura u coupe te 124.902 eura u cabriolet izvedbi.

U vožnji XKR oduševljava odličnim ubrzanjima i držanjem ceste, čemu svakako treba pridodati fenomenalan zvuk, i agregata i onaj koji iza sebe proizvodi ispušni sistem. Za svaku je pohvalu i automatski mjenjač koji ima i sekvencijalni mod, čime je vozaču omogućeno vrlo brzo mijenjanje brzina prema vlastitim željama. Tijekom srpnja u prodaji će se naći i novi ulazni model, pogonjen 3,5-litrenim agregatom, koji će u Coupe izvedbi stajati manje od 100 tisuća eura.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije