Stari i nesigurni

Kakve automobile vozimo? Podaci su porazni!

Promet u Zagrebu
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
1/3
05.03.2018.
u 19:25

U posljednjih 13 godina hrvatski vozni park ostario je tri i pol godine

Hrvatski je vozni park lani dodatno ostario. Prosječna starost vozila u Hrvatskoj u 2017. je, prema podacima Centra za vozila Hrvatske, bila 13,99 godina, a godinu dana prije iznosila je 13,76 godina. Prosječna starost pak osobnih vozila u 2017. bila je 12,99 godina, a godinu dana prije 12,76 godina.

U posljednjih 13 godina hrvatski vozni park ostario je tri i pol godine. Naime, prosječna starost vozila u RH u 2005. iznosila je 10,47 godina, a prosječna starost osobnih automobila te godine iznosila je 9,87 godina. Osiromašeni Hrvati sve manje kupuju nova vozila, a sve više rabljena koja unose iz zapadnoeuropskih zemalja, prvenstveno iz Njemačke. Od 2014. više je rabljenih osobnih vozila koja se dovoze prvi put na tehnički pregled u Hrvatskoj nego novih. Prema trenutačno dostupnim podacima, u prvih osam mjeseci prošle godine u RH je bilo više novih vozila na prvom tehničkom pregledu nego rabljenih, no stručnjaci očekuju da će podaci za cijelu prošlu godinu biti na strani rabljenih automobila.

A starost voznog parka utječe i na sigurnost tih vozila. Tako trećina osobnih automobila starijih od 10 godina padne na tehničkom pregledu. Kad se gledaju podaci za sve osobne auotmobile u Hrvatskoj, na svakom četvrtom utvrdi se neka neispravnost na tehničkom pregledu. A gotovo trećina tih neispravnosti odnosi se na uređaje za kočenje. Osim što je hrvatski vozni park sve stariji, sve je i brojniji. Tako je lani na tehničkom pregledu bilo gotovo 40.000 osobnih vozila više nego 2016.

Foto: Milan Ilić

10 stvari koje možda niste znali o Yugu:

Promet u Zagrebu
1/11

Komentara 31

HA
hacker
20:58 05.03.2018.

Osobno vozim auto benzinac star 27 godina, super je očuvan kao novi je. I što ču onda ja trošiti novce na novi sigurniji i ekološkiji auto da bi u državi proračun uplatio 50 000 kuna za kojekakve uhljebe?

DU
Deleted user
19:40 05.03.2018.

Kakve aute vozimo??? KAKAVE PLAĆE IMAMO ?? Kakve poslove imamo? Sumpora vam kiselog i slatkog...

Avatar Čitatelj300
Čitatelj300
19:42 05.03.2018.

Možda da država ukine harač na uvoz polovnih automobila nebi bilo tako loše. Automobil koji u Njemačkoj košta 5 tisuća eura u Hrvatskoj je 7-8 tisuća eura a plaće 4 puta manje. Da Hrvatska ima sigurniji vozni park spasili bi barem 30 ljudi godišnje no što je bitnije za Vladu. Milijardu kuna ili 30 ljudskih života ?!!!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije