Kineske željeznice kreću u istraživanje i razvoj vlakova na principu magnetske levitacije koji mogu voziti brzinom do 600 kilometara na sat.
Državna tvrtka China Railway Rolling Stock Corp prvo će izgraditi dionicu dugu 5 kilometara kako bi testirala vlak, a u planu je i izgradnja vlakova koji dostižu brzinu od 200 kilometara na sat.
- Cilj ovih projekata je uspostaviti domaće tehnologije i standardne sustave za nove generacije srednje-brzih i ultra-brzih magleva koji se mogu primjenjivati na globalnoj razini - rekao je Sun Bangcheng, zamjenik ureda za razvoj velikih projekata. Ukupna ulaganja iznosit će 476 milijuna dolara, javlja China Daily.
Komercijalna linija na kojoj je vozio vlak maglev otvorena je još 2002. godine, a spaja međunarodnu zračnu luku Shanghai Pudong i metro stranicu u gradu. Na toj liniji, koju su projektirali i izgradili Nijemci, voze Siemensovi vlakovi koji dostižu brzinu do 430 kilometara na sat. Dionicu od 30 kilometara ovaj vlak prolazi za manje od osam minuta.
>> Japan postavio novi rekord u brzini vlaka: 603 km/h!
>> U Japanu u promet pušten superbrzi vlak koji lebdi nad tračnicama
Mi smo u kamenom dobu u odnosu na Kineze.