Da biste točno znali koliko automobil emitira onečišćenja koje zagrijava planet, potrebno je uzeti u obzir cijeli njegov životni ciklus — ne samo ono što izlazi iz ispušne cijevi, već i ono što je bilo potrebno da se automobil proizvede i doveze do prodajnog salona. Automobili na benzinske i dizelske motore, hibridi i električna vozila emitiraju otprilike istu količinu onečišćenja u proizvodnji, sve dok ne pogledamo kolikim zagađenjem rezultira proizvodnja baterije električnog automobila. Potpuno električni automobili koriste velike baterije izrađene od materijala koji zahtijevaju intenzivno rudarenje, većinom je riječ o rijetkim metalima. Zbog toga su u prosjeku 40% prljaviji za proizvodnju od hibridnih vozila i vozila na benzinski ili dizelski pogon, pokazuje jedno istraživanje. Međutim, slika se mijenja obuhvatimo li cijeli životni ciklus automobila. Benzinci i dizelaši najčišći su za proizvodnju – jer nemaju te velike baterije - ali su najprljaviji tijekom svog životnog vijeka, odnosno najviše zagađuju dok rade. Tradicionalni motori s unutarnjim izgaranjem proizvode najviše emisija 'od izvora do kotača', koje dolaze iz proizvodnje i samog korištenja goriva. Hibridna i plug-in hibridna vozila — koja također koriste benzin — ispuštaju otprilike polovicu ugljičnog dioksida u odnosu na 'obična' vozila, dok potpuno električni automobili proizvode manje od četvrtine.
Električna vozila najintenzivniji su izvor CO2 tijekom proizvodnje, ali emitiraju najmanje ugljičnog dioksida tijekom svog životnog vijeka: 40% manje od automobila pogonjenih dizelskim ili benzinskim gorivom. Jedna studija, navodi CNN, pokazuje da nakon otprilike dvije godine zagađenje 'ušteđeno' vožnjom električnog automobila nadoknađuje onečišćenje koje je generirano tijekom njegove proizvodnje. Naravno, i tu se valja ograditi – da bi električni automobili kroz njihovo korištenje uistinu bili 'zeleni', trebalo bi ih puniti energijom iz obnovljivih izvora.
VEZANI ČLANCI:
Hibridi su u zlatnoj sredini - u prosjeku proizvode oko 17 posto više ugljičnog zagađenja od električnih vozila. Ali nisu ni svi hibridi jednaki. Čisti hibrid radi na benzin i pohranjuje energiju akumuliranu kočenjem, a povremeno i višak energije iz ICE motora, što taj tip vozila čini učinkovitijim u potrošnji goriva od običnih automobila. Plug-in hibridi, s druge strane, nude najbolje od oba svijeta — pouzdanost i domet automobila na benzin ili dizel, ali uz manje zagađenja, te nižu potrošnju goriva. Nadalje, od potpuno električnih automobila plug-in hibridi su jeftiniji. Plug-in hibridi koriste baterije slične onima koje se ugrađuju u električne automobile i obično mogu prijeći 70-80 kilometara samo na struju. Imaju, naravno, i spremnike goriva pa se mogu prebaciti na način rada na koji funkcioniraju čisti hibridi, a nakon što se baterija isprazni mogu raditi i samo na benzin. Neki plug-in hibridi po količini zagađenja tijekom čitavog životnog ciklusa stoje rame uz rame s potpuno električnim vozilima. Tu se izdvaja Toyotin Prius u plug-in inačici, kao vozilo koje – zahvaljujući čimbenicima poput oblika i težine - najmanje zagađuje okoliš. Prius plug-in bitan je model za Toyotu, jer podržava viziju budućnosti tvrtke, gdje potrošači imaju izbor između električnih vozila i naprednijih hibrida. Toyota, naime, smatra da treba ponuditi široku paletu različitih pogonskih sustava jer niti svima može odgovarati isti tip automobila, niti si svatko može priuštiti električni automobil. Stoga je razumljivo da je električnih automobila općenito na cestama najmanje, bez obzira na već nekoliko godina intenzivne poticaje i zagovaranje tog tipa pogona na svim europskim razinama. Milijuni ljudi diljem Europe u potrazi su za novim automobilima, a ne mogu si priuštiti električni model. I hibridi bi tu činili veliku razliku, govorimo li o ukupnim CO2 emisijama; ne treba u smislu čišćenja planeta pogled upirati isključivo u električne aute.
Ok . Ajmo reći da ste u pravu ali niste naveli sve . Kaj se desi sa baterijom E automobila kad crkne ? Koliko je to onda zagađenje ? Jedino kompletno istraživanje sa svim parametrima radili su Šveđani a oni kažu da u kompletnom životnom ciklusu svih vrsta automobila onaj na E pogon zagađuje 28% više od drugog zagađivača po redu a to su dizeli čak i ako se svi maksimalno recikliraju .