ISTRAŽILI SMO

Koliko stoje redoviti servisi kod najtraženijih malih gradskih automobila

atm-ser-txt.jpg
import
25.09.2006.
u 15:54

Pri kupnji automobila mnogi ne razmišljaju što se sve od njih očekuje tijekom daljnjeg korištenja, kako bi ostvarili pravo na jamstvo koje je većinom dvije do tri godine. Većinom se samo kombinira kolika će biti rata kredita ili leasinga, te koliko automobil troši, kako bi se otprilike znali mjesečni troškovi. Rijetki pritom računaju da treba poštivati redovite servisne intervale, koji su od 15 do 30 tisuća kilometara ili, pak, vozilo u servis treba odvesti jednom godišnje.

S obzirom da je godišnja kilometraža od korisnika do korisnika vrlo različita, te je teško predvidjeti koliko će puta koji automobil u, recimo, pet godina morati napraviti redovnih servisa, u ovom smo se istraživanju vodili dijelom koji je određen prijeđenom kilometražom, a ne godinama. Donosimo pregled cijena redovnih servisa najtraženijih malih gradskih automobila do 100 tisuća km, a slijedili smo servisne knjižice u kojima je propisano što se radi u kojem intervalu. Cijene se odnose na osnovne agregate u ponudi.

Volkswagen Polo i Škoda Fabia - koji imaju interval 15 tisuća kilometara - moraju se čak šest puta uputiti na redovni servis. To je i glavni razlog što su servisi tih dvaju modela najskuplji među modelima koje je istraživanje obuhvatilo. Dodatna je zanimljivost što je kod ta dva modela i cijena usluge najviše zastupljena u ukupnoj cijeni.

Najjefinije je održavanje Citroenova modela C3, za čije je servisiranje na 30, 60 i 90 tisuća kilometara potrebno izdvojiti 2046,09 kuna, što je tek 43,67 posto od najskupljeg servisa VW Pola koji je 4685,1 kuna. Još nešto prilikom pregleda ovih troškova treba imati na pameti.

Naime, većina autozastupnika ne određuje točno cijene rada, odnosno usluge, nego preporučuje cijenu, dok je na samom servisu da tu, preporučenu, cijenu ili poveća ili snizi. Tako se, primjerice, cijene rada Renaultova servisa u Zagrebu razlikuje od one u Poreču. Kod Fiata i Renaulta donosimo cijene starih i novih generacija Punta odnosno Clia, jer su podjednako traženi.

Nadalje, Peugeot je specifičan jer je jedini istaknuo paušalnu cijenu servisa po nekim segmentima, pa se isti iznos plaća za servis na 30 tisuća kilometara za model 206 i, primjerice, 307 koji su u istoj kategoriji.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije