Zemlje srednjoistočne Europe, koje su nekad bile dio socijalističkog
bloka, trenutačno su središte najvećeg kapitalističkog graditeljskog
napretka u svjetskoj autoindustriji. Kako bi se nabrojale sve tvornice
automobila, uskoro neće biti dovoljni svi prsti na dvjema rukama, a
prošlog smo tjedna svjedočili korejskoj ofenzivi usmjerenoj prema
Slovačkoj i Češkoj.
Naime, Hyundai-Kia Automotive Group odlučila je uložiti 2,2 milijarde
eura u dvije tvornice. Kijina tvornica u slovačkoj Žilini, koja radi
već mjesecima, svečano je otvorena prošlog utorka, a dan poslije
održana je svečanost početka gradnje Hyundaijeve tvornice u češkim
Nošovicama, osamdesetak kilometara od Žiline.
Na obje svečanosti bio je Mong-Koo Chung, prvi čovjek korejske
grupacije, koja trenutačno drži šesto mjesto po broju proizvedenih
vozila. Najavio je da zahvaljući tvornici u Žilini, koja proizvodi Kiju
Ceed, ove godine grupa očekuje 13,5 posto veću prodaju u Europi,
odnosno 398.000 prodanih Kija i 408.000 prodanih Hyundaija. Nakon što
2009. godine proradi Hyundaijeva tvornica u Nošovicama, očekuje se
zajednički porast prodaje u Europi na 1,22 milijuna vozila.
Serijska je proizvodnja novog kompakta Ceeda u Žilini počela u
prosincu prošle godine. Za ovu je godinu predviđena proizvodnja 150.000
vozila, a maksimalni je kapacitet tvornice 300.000 vozila godišnje. Od
početka gradnje u travnju 2004. do probne proizvodnje lani u ožujku
prošlo je manje od dvije godine, a investicija je vrijedna milijardu
eura. Dodatnih 110 milijuna bit će uloženo za povećanje proizvodnje
motora.
Osim Ceeda - koji će u kolovozu dobiti i karavansku verziju, a u
prosincu trovratnu verziju - u Žilini će se u svibnju početi
proizvoditi i Sportage. Iz tvornice koja zapošljava oko 3000 radnika
dnevno izlazi 750 vozila.
Koristi se najsuvremenija dostupna tvornička tehnologija, a koliko su
Korejci uvjereni da ovakva tehnologija rezultira vrhunskim proizvodom,
dokazuje rekordno sedmogodišnje jamstvo na Ceed.
PROIZVODNJA Kia otvorila tvornicu u Slovačkoj, Hyundai gradi u Češkoj