Pitanje: Moram li čekati da mi se mobitel u jamstvenom roku pokvari 3 do 4 puta da bih dobio novi? U nekoliko mjeseci od kupnje mobitel mi se pokvario dva puta, oba puta bio je posrijedi isti kvar, ali operator tvrdi da novi mobitel mogu dobiti samo ako se isti kvar ponovi tri puta ili ako se na mobitelu dogode četiri različita kvara.
Odgovor: Pogrešno, zakon nigdje ne propisuje koliko se puta proizvod, u ovom slučaju mobitel, mora pokvariti da bi kupac eventualno mogao dobiti novi. Trgovci su sami razvili pravila o obvezatnosti postojanja istog kvara koji se mora ponoviti tri puta ili četiri puta u slučaju različitih kvarova, što nije u skladu sa zakonom. Zakon o zaštiti potrošača (ZZP) obvezuje kupca da davatelju jamstva, prodavatelju ili proizvođaču, pruži razuman rok da stvar popravi ili, a ako to ne učini, da mu umjesto nje preda ispravnu stvar.
Taj razuman rok određuje se temeljem svih okolnosti slučaja, ovisno o samom proizvodu, odnosno konkretnim nedostacima (kvarovima). Kupac ima i pravo na naknadu štete koju je pretrpio zato što je bio lišen uporabe predmeta od trenutka kad je zatražio popravak ili zamjenu pa do ispunjenja njegovih zahtjeva. Naknada štete pak utvrđuje se sudskim putem. Operator nije dužan, po Zakonu, osigurati zamjenski mobilni uređaj korisniku dok je njegov uređaj na popravku.
Pitanje: Jesu li valjani ugovori sklopljeni u vrijeme posjeta operatera mom domu? Mojoj majci, koja ima 78 godina, na vrata je došao suradnik operatora s pričom o smanjenju troškova, a ona je potpisala nešto, a da nije shvatila da je riječ o novom ugovoru.
Odgovor: Na ovakav slučaj sklapanja ugovora primjenjuje se Zakon o zaštiti potrošača, i to odredbe koje se odnose na ugovore sklopljene izvan poslovnih prostorija trgovaca. Da bi takvi ugovori bili valjani trgovac, odnosno operater dužan je potrošača obavijestiti o pravu na raskid ugovora prema čl. 33. Zakona o zaštiti potrošača. Takva obavijest mora sadržavati ime, odnosno tvrtku ili naziv trgovca, njegovu adresu, datum slanja obavijesti, podatke potrebne radi identifikacije ugovora, naznaku ugovornih strana te predmet ugovora i njegovu cijenu, način raskida te rok za raskid. Kada teleoperateri sklapaju ugovore u domu budućeg potrošača takva obavijest najčešće je sastavni dio tog ugovora.
Ako je to slučaj, tada ta obavijest mora biti posebno istaknuta i napisana na isti način kao i ostale odredbe ugovora (font, veličina, boja, oblik itd). Potrošač ovakvu vrstu ugovora s teleoperaterom moći će raskinuti u roku od 14 radnih dana od primitka navedene pisane obavijesti, i to pisanom obaviješću o raskidu, a ako je slučaj da potrošač nije primio pisanu obavijest, pravo na raskid ugovora nije vremenski ograničeno.
U srijedu: Financijski savjetnik
Moja majka također je potpisala ugovor o pretplati a da ni danas nezna što je potpisala ,ima 82 godine,,Jednostavno terenski operater pozvonio na vrata moje majke (dvojica njih) i uvjerili je da pređe na njihovu mrežu na neku od tarifa.Majkaa je u tom trenutku bila sama u stanu i potpisala je ugovor na 24 mjeseca..čemu?Prije je imala bon na kojemu je imala više novaca od sviju nas jer uvijek mi nju zovemo,,,I sad koliko ima takvih navlakuša po cijelom gradu i okolici????poz.odličan članak