Potrošački savjetnik

Operateri moraju u najkraćem roku javiti korisniku povećanje troška

htc smartphone
Danijel Berković/PIXSELL
05.12.2013.
u 17:00

Ako korisnik smatra da mu je pružatelj usluge neopravdano naplatio korištenje interneta putem mobilnog uređaja, može zatražiti da mu se pruži podroban ispis računa za pružene usluge, a za takav ispis nije potrebno plaćati nikakvu naknadu.

P: Gospodin iz Splita dobio je račun od 1200 kuna za korištenje telekomunikacijskih usluga. S obzirom na to da mjesečno inače dobiva višestruko manje račune, obratio se korisničkoj službi telekom operatera za objašnjenje. Dobio je odgovor da je većina troška nastala korištenjem podatkovnog prometa (interneta) na njegovu “pametnu telefonu”, i to puno većeg od iznosa koji je uključen u tarifu koju je ugovorio te da su mu dodatni promet uredno naplatili sukladno cijenama ugovorene usluge. Nezadovoljni gospodin uvjereno tvrdi da nije bilo nikakvog neuobičajeno velikog korištenja interneta koji bi mogao prouzročiti tolike troškove te ga zanima i zašto ga operater nije upozorio na povećani promet?

Odgovara Vlado Biljarski, voditelj savjetovališta i savjetnik za opća prava potrošača Saveza udruga za zaštitu potrošača

O: Operatori javnih komunikacijskih usluga zakonski su dužni, u cilju zaštite korisnika svojih usluga, nadzirati uobičajeno ponašanje korisnika i obavijestiti ga u najkraćem mogućem roku o svakom neuobičajenom povećanju troška korištenja usluge. U kontekstu navedenog problema, upozorenje korisniku trebalo je uslijediti ako je operater primijetio da je ukupni trošak korištenja ugovorene usluge dvostruko veći od prosječnog računa korisnika u prethodna tri mjeseca, odnosno dvostrukog iznosa minimalne mjesečne potrošnje koja je ugovorena ako se usluga koristi manje od tri mjeseca. Dakle, ukoliko korisnik nije dobio takvu obavijest od operatera ima zakonske osnove uputiti prigovor pružatelju usluge i osporiti račun za to obračunsko razdoblje za iznos korištenja spornog podatkovnog prometa.

Nadalje, ako korisnik smatra da mu je pružatelj usluge neopravdano naplatio korištenje interneta putem mobilnog uređaja, može zatražiti da mu se pruži podroban ispis računa za pružene usluge, a za takav ispis nije potrebno plaćati nikakvu naknadu i može se zatražiti za razdoblje unatrag godinu dana. Korisniku, dakle, savjetujemo da uloži pisani prigovor operateru ako na temelju prethodno navedenog utvrdi da za to ima osnovu. Također, bitno je da plati neosporni dio računa za obračunsko razdoblje na koje se prigovor odnosi, odnosno iznos svoje ugovorene minimalne mjesečne potrošnje za taj mjesec, kao i sve sljedeće neosporne račune sve do okončanja postupka rješavanja prigovora.

>> Ako u jamstvu nije naveden rok, uzima se 'razumni rok' od 45 dana

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije