Dogodi li vam se ikada da se uređaj koji kupite pokvari nedugo nakon isteka jamstva? Zastupnici u Europarlamentu već dugo upozoravaju na opravdanu sumnju da se uređaji kvare programirano – odmah nakon isteka jamstva. Europska komisija zato je pokrenula istragu.
Apple i Samsung u Italiji su kažnjeni za namjerno kvarenje svojih uređaja kako bi korisnici bili prisiljeni kupiti noviji model, javlja HRT za koji je Vedran Krček, vlasnik servisa kućanskih aparata Mašinko, rekao kako su uređaji izgubili na kvaliteti.
– Kućanski aparati danas su sofisticiraniji i napredniji nego nekada, daleko do toga, ali su samim time izgubili na kvaliteti i pouzdanosti. Elektronike je puno i ona je sama po sebi sklona kvarenju, znači nije trajna, tako da proizvođači ne mogu to unaprijediti – kaže Krček te dodaje što kupci trebaju gledati kod kupnje.
Galerija – Četvrta panel diskusija projekta 2068 :'Tehnologija i umjetna inteligencija'
– Najčešće se događa da nakon isteka garancije aparat ode i ispada da su to doslovce uskladili s rokom garancije. U biti danas, kad kupujete aparat, treba gledati da je garancija što dulja i tako kupovati da bismo osigurali primarno tih pet godina rada – smatra Krček.
Članice EU pokušavaju na razne načine zaustaviti takvu praksu velikih kompanija. U Francuskoj je zakonom zabranjeno programirano kvarenje, u Austriji postoji oznaka koja se dodjeljuje električnim uređajima koji dulje traju i lakše se popravljaju, a u Švedskoj se daju porezne olakšice potrošačima koji uređaje nose na popravak.
U Hrvatskoj, nažalost, nema još ništa od toga.
>> Pogleda,jte FlexPai, mobitel sa savitljivim zaslonom
A zestoko napadose Milanovica koji rece da je ovo slucajna drzava! I ja sam tad bio ljut na njega, no danas vise i nisam!