I DALJE IZLAZE NOVI MODELI

Legenda VW-a proslavila 50. rođendan! 'Kockasta Buba' bila je šok, ali ubrzo je osvojila tržište

Foto: pixabay
1/4
30.03.2024.
u 14:34

29. ožujka 1974. sa tvorničke trake Volkswagena je sišao prvi automobil koji je bio nešto posve drugo nego Buba. Golf je postao mjerilo čitave klase vozila, prodano je već preko 37 milijuna Golfova

U Njemačkoj jedva da ima vozača koji nije imao ili je barem vozio legendu njemačkih cesta i ulica: Volkswagenov Golf. Od studentskih plitkih džepova pa do drugog ili čak trećeg auta u kući, bilo rabljeni, bilo novi, to je vozilo koje je i više nego uspješno naslijedilo legendarnu Bubu.

Zapravo, 1974. je u tvornici Volkswagen vladalo tmurno raspoloženje: njihov hit, Buba se i dalje proizvodila ne samo u Wolfsburgu nego i u čitavom nizu tvornica po svijetu, još uvijek se prodavala, ali su brojke bile sve lošije. Jer makar je bilo modifikacija, Buba je u osnovi bilo vozilo konstruirano još prije Drugog svjetskog rata. Ona je läuft, und läuft, und läuft... – vozi, i vozi, i vozi... kako je glasila reklama. Ali su već davno na tržištu bili modeli konkurencije koji su – iskreno rečeno, bili bolji od Bube. U prtljažnik sprijeda je jedva što stalo, teoretski je mogla prevoziti pet putnika – ali samo teoretski i ako su odostraga samo osobe neobično malenog rasta, postojali su trikovi kako da po zimi grijanje barem nekako funkcionira, a u doba naftne krize je postalo bolno jasno kako Bubin boxer-motor kojeg je konstruirao još Ferdinand Porsche, guta priličnu količinu benzina, prenosi Deutsche Welle.

Obitelj u bijelom Golfu kabrioletu minhenskih registarskih oznaka

Po dizajnu, Golf je zapravo „Talijan“ – koncept je izradio studio Giorgia Giugiara i mnogo toga se već vidjelo u svijetu automobila. „Peta vrata“ i prtljažnik gdje je moglo stati čudo stvari je još imao Renault 4, sličan dizajn je već postojao i u netom propaloj tvornici NSU – na tom putu je bio čak i idejni model istočnonjemačkog Trabanta. I motor je već postojao iz drugih pokušaja Volkswagena stvoriti nasljednika legende, zapravo Passat je došao i prije Golfa... Ali u Golfu je sve bilo „kockasto“, praktično i logično – na pravi „njemački“ način, u najboljem smislu te riječi.

POVEZANI ČLANCI:

Iako su se mnogi zagrcnuli kad su prvi puta vidjeli tu „kockastu Bubu“, Golf – ili Rabbit kako je bilo ime za američko tržište je i sa cijenom od 7.995 njemačkih maraka osvojio i srca vozača i ceste ne samo Njemačke. Naravno, Golf nije bio bez mana: Golfova prve serije ćete još jedva naći jer ih je najvećim dijelom požderala hrđa, sa motorčićem od 50 KS je bilo daleko od jurnjave po Autobahnu...

Ali brzo su došle verzije i sa jačim motorima, a iako se Golf sad proizvodi i duže nego Buba, redale su se nove i modificirane inačice: još 2020. je predstavljen Golf VIII. generacije, IX. se već sprema i tu će naravno biti i električni motor. Svi stručnjaci su složni: bez Golfa više ne bi bilo niti Volkswagena kakvog danas poznajemo, a sad i Golf läuft, und läuft, und läuft... u budućnost automobilizma.

FOTO Graditeljski biseri diljem Hrvatske: Zazidana vrata, cesta za nigdje, isprekidana zebra...

1/9

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije