INOVACIJA Na tržištu se odnedavno nude jedinstveni plinski sustavi Vialle

LPG bolji u tekućem stanju

vialle-txt.jpg
import
13.08.2007.
u 17:08

Protekle je dvije godine hrvatsku automobilsku scenu obilježio tzv. plinski boom, odnosno višestruko povećanje ugradnje instalacija za korištenje ukapljenog naftnog plina (LPG) kao pogonskog goriva za automobile. Nakon što je plin poskupio, popularnost mu je malo pala, a vrijeme je sad za drugu, napredniju fazu ugradnje plinskih uređaja. Obilježiti bi je mogao novitet na našem tržištu, jedinstveni plinski sustav tvrtke Vialle, koji donosi drukčiji način ugradnje i korištenja.

Osnovna je razlika u tome da sustav koji je razvio Vialle, nazvan LPi (Liquid Propane Injcection), ostavlja plin u tekućem stanju i takvog ga ubrizgava u motor, dok se kod svih ostalih sustava mješavina propana i butana koristi u plinovitom stanju.  Ovakav način korištenja podrazumijeva i drukčiju proceduru ugradnje i korištenje drukčijih dijelova. Najbitniji je dio plinska pumpa koja plin u tekućem stanju izvlači iz spremnika i onda ga preko poliuretanskih visokotlačnih cijevi tjera do prostora motora, a naposljetku plin preko brizgaljki (dizni) ulazi u cilindre.

Brojne su prednosti ovakvog korištenja plina, a u usporedbi s korištenjem benzina nema razlika u snazi motora i potrošnji goriva. Testiranja su pokazala da je pri hladnom startu vrijeme korištenja benzina kraće nego kod klasičnih plinskih sustava, npr. kod ekstremno niskih -40 stupnjeva to vrijeme iznosi tek 4 minute.

Vialle je LPi sustav razvio još 1995. godine, a u Hrvatsku ga tek od ljetos uvozi tvrtka Permo iz Sesveta. Korištenje nije ograničeno ni za koju marku i model automobila, a upravo u tvorničkim podešenjima je i najveća komparativna prednost ovog sustava.

- Kod klasičnih plinskih sustava ugradnja zapravo znači prilagodbu sustava određenom vozilu, pa se isti sustav slaže na bezbroj modela. Ugradnjom plina počeli su se baviti i oni koji to ne znaju raditi, a “divlja ugradnja” dovodi do brojnih problema. Filozofija ugradnje sustava Vialle je drukčija. Tek kad se kupac odluči za ugradnju, prema specifikacijama motora i karoserije naručujemo plinski sustav iz tvornice. Vialle tvornički prilagođava sve dijelove sustava svakom posebnom vozilu, pa kod ugradnje nema improvizacije i sve je sigurno - ispričao nam je direktor tvrtke Permo Tomo Perić.

Zbog naručivanja plinskih sustava iz tvornice, na početak ugradnje se čeka oko tjedan dana, a sam posao ugradnje traje oko osam sati. Cijena ovisi o automobilu, ali generalno za četverocilindraše iznosi 12.000 kn, a za motore sa šest cilindara oko 12.700 kn. Naknadno održavanje nije potrebno, a jamstvo na sustave Vialle traje 2 godine ili do prijeđenih 100.000 km.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije