Mazda je vrlo samouvjereno pred točno dvije godine krenula u tržišnu utakmicu s novom, trećom generacijom Mazde3. No, njen uspjeh zatekao je i najveće optimiste, stvorivši na većini tržišta duge liste čekanja, ponegdje i duže od pola godine. U čemu je tajna? Kao prvo, nova, agresivnija interpretacija KODO-dizajna stvorila je kompakt koji linijama i proporcijama iskače iz gomile konkurenata koji upadljivo liče jedni na druge.
Drugo, tu je unutrašnjost s biranim materijalima te inovativnim i minimalističkim dizajnom, u kojoj se po prvi puta mogao vidjeti najnapredniji sustav integracije pametnog telefona sa vozilom MZD-Connect, kao i za ovu klasu neuobičajen head-up display za najvažnije informacije o vožnji.
I treće, ali ne manje važno, Mazda3 se ne samo dizajnom, već i konstrukcijski i mehanički potpuno oslanjala na veću Mazdu6 i SUV CX-5, što joj s jedne strane donosi zrele i uvjerljive vozne osobine, a s druge prvoklasnu ergonomiju i opuštajuću udobnost tipičnu za veća vozila. Već dokazana SKYACTIV tehnologija ovdje ponovno briljira, jer snažni motori moraju pokretati još manju masu, što rezultira odličnim ubrzanjima i dinamikom općenito, a povoljno utječe i na potrošnju. Među motorima posebno treba izdvojiti 2,0-litreni benzinac G120, koji prkosi danas popularnom trendu 'downsizeinga', nudeći odlično ubrzanje s mjesta do 100 km/h za samo 8,8 sekundi i krajnju brzinu od gotovo 200 km/h, a pritom se u prosjeku zadovoljava sa samo 5,1 litrom benzina na 100 km.
Postoji još i snažnija inačica istog motora G165, kao i manji 1,5-litreni G100, a u ponudi je i moćni 2,2-litreni dizelaš CD150. Ovaj potonji i benzinac G120 raspoloživi su i sa SKYACTIV-Drive 6-stupanjskim automatskim mjenjačem. Mazda3 dolazi u dvije karoserijske varijante - Sport sa 5 vrata i sedan sa 4 - a kupci mogu birati između 5 razina serijske opreme. Osnovni model G100 Emotion stoji nešto manje od 128.000 kuna, dok cijene najraskošnijih inačica s paketom Revolution Top premašuju 200.000 kuna, ostavljajući malo koju želju vlasnika neispunjenom.